Jedna z nejexkluzivnějších automobilek světa, Rolls Royce, právě představila třetí karoserii svého luxusního modelu Phantom. Co sportovněji vyhlížející aristokrat nabídne? Podívejte se i na fotogalerii.
Kupé podle očekávání vychází z konceptu 101 EX, kterým se automobilka prezentovala ke 101 výročí svého založení.
Pod kapotou je stále slavný 6,75 litru velký dvanáctiválec s výkonem 460 koní a točivým momentem vrcholícím na 720 Nm. Oproti kabrioletu Drophead coupé má coupé o 25 větší palivovou nádrž, což slibuje lepší dojezd.
Kupé je oproti sedanu mnohem více orientované na řidiče. Zatímco u Phantomu se předpokládá, že majitel si za volant sedne maximálně jednou a to při přebírání vozu, u Phantomu coupé je tomu jinak. Rolls-Royce říká, že i přes dávku sportovnosti se podařilo zachovat komfort, tak příznačný pro Phantom.
I u kupé byla zachována koncepce dvou dveří, které se otevírají proti směru jízdy. Rolls musí mít vždy něco jinak, zde však jde o účel, takto se údajně mnohem lépe nastupuje.
Asi nezajímavým detailem je 395 litrů kufru, který již dovoluje interevropskou projížďku.
Poprvé uvidíme kupé 4. března v Ženevě a vzhledem k tomu, že kombi se od Rollsu čekat nedá, spektrum verzí se tímto uzavře a my už jen čekáme na nástup menšího modelu, který by měl přijít již příští rok. Technický základ najde v budoucí generaci BMW 7.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.