Jedna z nejexkluzivnějších automobilek světa, Rolls Royce, právě představila třetí karoserii svého luxusního modelu Phantom. Co sportovněji vyhlížející aristokrat nabídne? Podívejte se i na fotogalerii.
Kupé podle očekávání vychází z konceptu 101 EX, kterým se automobilka prezentovala ke 101 výročí svého založení.
Pod kapotou je stále slavný 6,75 litru velký dvanáctiválec s výkonem 460 koní a točivým momentem vrcholícím na 720 Nm. Oproti kabrioletu Drophead coupé má coupé o 25 větší palivovou nádrž, což slibuje lepší dojezd.
Kupé je oproti sedanu mnohem více orientované na řidiče. Zatímco u Phantomu se předpokládá, že majitel si za volant sedne maximálně jednou a to při přebírání vozu, u Phantomu coupé je tomu jinak. Rolls-Royce říká, že i přes dávku sportovnosti se podařilo zachovat komfort, tak příznačný pro Phantom.
I u kupé byla zachována koncepce dvou dveří, které se otevírají proti směru jízdy. Rolls musí mít vždy něco jinak, zde však jde o účel, takto se údajně mnohem lépe nastupuje.
Asi nezajímavým detailem je 395 litrů kufru, který již dovoluje interevropskou projížďku.
Poprvé uvidíme kupé 4. března v Ženevě a vzhledem k tomu, že kombi se od Rollsu čekat nedá, spektrum verzí se tímto uzavře a my už jen čekáme na nástup menšího modelu, který by měl přijít již příští rok. Technický základ najde v budoucí generaci BMW 7.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.