Automobilka Morgan si pro autosalon v Ženevě připravila zajímavý koncept se jménem LIFEcar. Tento ekologický prototyp je demonstrací spojení moderních a klasických technologií a chce dokázat, že i ekologický vůz dokáže být zábavný.
Dovolím si tvrdit, že Morgan je jednou z nejtradicionalističějších automobilek světa. Dodnes vyrábí vozy s dřevěnou karosérií a potahuje ji pláty kovu.
Nyní však spojil své síly s univerzitou v Oxfordu a společně vyrobili tohle.
LIFEcar je založen na Mogranu 8 Aero, ale jeho pohonný systém spočívá v palivových článcích. Díky nim dokáže vůz ujet na natankování až 200 kilometrů.
Energie se regeneruje ve vysokokapacitních kondenzátorech, takže je možné energii zdánlivě ztracenou při brzdění opět využít k pohonu.
Finální verze bude vidět překvapivě v Ženevě, další informace tedy čekejme až tam.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.