Na mezinárodním autosalonu v Ženevě se své světové premiéry dočká nejeden automobil. Platit to bude i koncept nové generace Opelu Meriva, který představuje další úroveň flexibility
jednoprostorového vozu. Koncept Opelu Meriva je vizí budoucích malých jednoprostorových rodinných vozů - segmentu, ve kterém si velmi úspěšně již od svého představení v roce 2003 vede současná generace Opelu Meriva.
Nový koncept Meriva představuje inovativní přístup k ještě větší flexibilitě rodinných vozů. V Opelu Zafira najdeme systém skládacích, vyjímatelných a posuvných sedaček Flex7, v Opelu Meriva pak koncepci FlexSpace; obojí představuje začátek nové éry variability interiéru a má navždy změnit automobilový svět.
S modely Zafira, Meriva a brzy již také s novou Agilou má dosáhnout značka Opel velkých úspěchů v segmentech jednoprostorových rodinných vozů - modelů, u kterých není zavazadlový prostor oddělen od prostoru pro cestující. V roce 2007 prodal Opel v těchto segmentech celkem 335 tisíc vozů Zafira a Meriva, což znamená, že každý pátý prodaný Opel je vozem tohoto typu - pro srovnání, celkově se počet prodaných jednoprostorových vozů podílí na celkovém počtu prodaných osobních automobilů jen jednou osminou.
Na konceptu nového Opelu Meriva je vidět nový design značky Opel, převedený do podoby malého rodinného vozu. Boční profil konceptu se vyznačuje výraznou svažitou linií střechy v zadní části, což by měl být typický designový prvek budoucích modelů Opel.
Zdroj: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.