Fiat připravil pro svůj model nižší střední třídy Bravo ekologickou verzi Eko pack. Díky ní i při údajně nezměněné dynamice dokáže srazit o nějaké to deci spotřebu. Jde na to naprosto tradičním způsobem.
Downsizing, tedy zmenšování objemů při zachování výkonu, vládne dnešnímu automobilovému světu. Nevyhýbá se ani Fiatu, ten je naopak jeho velkým zastáncem a průkopníkem.
Nyní se rozhodl nahradit starší agregáty 1,9 Multijet za modernější 1,6 Multijet ve svém modelu Bravo. Konkrétně půjde o 1,9 s výkonem 120 koní, kterou nahradí stejně výkonný, avšak menší agregát s nižší spotřebou paliva, v kombinaci o 0,4 litru.
Do nabídky se však dostane ještě slabší 1,6 o výkonu 105 koní. I ta nabídne dostatečné dynamické parametry. V nabídce ale bude i takzvaný Ekopack.
Ekopack nabídne totéž, co Bluemotion u Volswagenu, budete si moct připlatit absolutně nevratnou sumu za to, aby váš vůz byl úspornější. A musím říct, že čísla jsou to docela zajímavá, kombinovaná spotřeba 4,5 litru není k zahození.
Automobilka se dušuje, že dynamické parametry tímto zásahem neutrpí, o čemž ale trochu pochybuji. Už jen kvůli tomu, že součástí ekologického balíčku je prodloužení některých převodů.
Další změny jsou klasické – zlepšená aerodynamika a pneumatiky s nízkým valivým odporem.
1,6 MultiJet 16v 105 koní 1,6 MultiJet 16v 105 koní + Eko pack 1,6 MultiJet 16v 120 koní Max. rychlost (km/h) 185 185 193 Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,3 11,3 10,5 Spotřeba - město (l/100 km) 6,3 5,8 6,3 Spotřeba - mimo město (l/100 km) 4,1 3,8 4,1 Spotřeba - kombinace (l/100 km) 4,9 4,5 4,9 emise CO2 (g/km) 129 119 129
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.