Fiat připravil pro svůj model nižší střední třídy Bravo ekologickou verzi Eko pack. Díky ní i při údajně nezměněné dynamice dokáže srazit o nějaké to deci spotřebu. Jde na to naprosto tradičním způsobem.
Downsizing, tedy zmenšování objemů při zachování výkonu, vládne dnešnímu automobilovému světu. Nevyhýbá se ani Fiatu, ten je naopak jeho velkým zastáncem a průkopníkem.
Nyní se rozhodl nahradit starší agregáty 1,9 Multijet za modernější 1,6 Multijet ve svém modelu Bravo. Konkrétně půjde o 1,9 s výkonem 120 koní, kterou nahradí stejně výkonný, avšak menší agregát s nižší spotřebou paliva, v kombinaci o 0,4 litru.
Do nabídky se však dostane ještě slabší 1,6 o výkonu 105 koní. I ta nabídne dostatečné dynamické parametry. V nabídce ale bude i takzvaný Ekopack.
Ekopack nabídne totéž, co Bluemotion u Volswagenu, budete si moct připlatit absolutně nevratnou sumu za to, aby váš vůz byl úspornější. A musím říct, že čísla jsou to docela zajímavá, kombinovaná spotřeba 4,5 litru není k zahození.
Automobilka se dušuje, že dynamické parametry tímto zásahem neutrpí, o čemž ale trochu pochybuji. Už jen kvůli tomu, že součástí ekologického balíčku je prodloužení některých převodů.
Další změny jsou klasické – zlepšená aerodynamika a pneumatiky s nízkým valivým odporem.
1,6 MultiJet 16v 105 koní 1,6 MultiJet 16v 105 koní + Eko pack 1,6 MultiJet 16v 120 koní Max. rychlost (km/h) 185 185 193 Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,3 11,3 10,5 Spotřeba - město (l/100 km) 6,3 5,8 6,3 Spotřeba - mimo město (l/100 km) 4,1 3,8 4,1 Spotřeba - kombinace (l/100 km) 4,9 4,5 4,9 emise CO2 (g/km) 129 119 129
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.