Fiat Bravo Eko - trocha ekologie pro Itala

Marek Litzman, 8. února 2008, 07:05 Google+

Fiat připravil pro svůj model nižší střední třídy Bravo ekologickou verzi Eko pack. Díky ní i při údajně nezměněné dynamice dokáže srazit o nějaké to deci spotřebu. Jde na to naprosto tradičním způsobem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravo

Bravo | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Downsizing, tedy zmenšování objemů při zachování výkonu, vládne dnešnímu automobilovému světu. Nevyhýbá se ani Fiatu, ten je naopak jeho velkým zastáncem a průkopníkem.

Nyní se rozhodl nahradit starší agregáty 1,9 Multijet za modernější 1,6 Multijet ve svém modelu Bravo. Konkrétně půjde o 1,9 s výkonem 120 koní, kterou nahradí stejně výkonný, avšak menší agregát s nižší spotřebou paliva, v kombinaci o 0,4 litru.

Do nabídky se však dostane ještě slabší 1,6 o výkonu 105 koní. I ta nabídne dostatečné dynamické parametry. V nabídce ale bude i takzvaný Ekopack.

Ekopack nabídne totéž, co Bluemotion u Volswagenu, budete si moct připlatit absolutně nevratnou sumu za to, aby váš vůz byl úspornější. A musím říct, že čísla jsou to docela zajímavá, kombinovaná spotřeba 4,5 litru není k zahození.

Automobilka se dušuje, že dynamické parametry tímto zásahem neutrpí, o čemž ale trochu pochybuji. Už jen kvůli tomu, že součástí ekologického balíčku je prodloužení některých převodů.

Další změny jsou klasické – zlepšená aerodynamika a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

 

  1,6 MultiJet 16v
105 koní
1,6 MultiJet
16v 105 koní + Eko pack
1,6 MultiJet 16v
120 koní
Max. rychlost (km/h) 185 185 193
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,3 11,3 10,5
Spotřeba - město (l/100 km) 6,3 5,8 6,3
Spotřeba - mimo město (l/100 km) 4,1 3,8 4,1
Spotřeba - kombinace (l/100 km) 4,9 4,5 4,9
emise CO2 (g/km) 129 119 129

 

 

Vytisknout

Diskuze: Fiat Bravo Eko - trocha ekologie pro Itala

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Galue

Mitsuoka Galue 204 - Mr. Podivný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud