Downsizing, tedy zmenšování objemů při zachování výkonu, vládne dnešnímu automobilovému světu. Nevyhýbá se ani Fiatu, ten je naopak jeho velkým zastáncem a průkopníkem.
Nyní se rozhodl nahradit starší agregáty 1,9 Multijet za modernější 1,6 Multijet ve svém modelu Bravo. Konkrétně půjde o 1,9 s výkonem 120 koní, kterou nahradí stejně výkonný, avšak menší agregát s nižší spotřebou paliva, v kombinaci o 0,4 litru.
Do nabídky se však dostane ještě slabší 1,6 o výkonu 105 koní. I ta nabídne dostatečné dynamické parametry. V nabídce ale bude i takzvaný Ekopack.
Ekopack nabídne totéž, co Bluemotion u Volswagenu, budete si moct připlatit absolutně nevratnou sumu za to, aby váš vůz byl úspornější. A musím říct, že čísla jsou to docela zajímavá, kombinovaná spotřeba 4,5 litru není k zahození.
Automobilka se dušuje, že dynamické parametry tímto zásahem neutrpí, o čemž ale trochu pochybuji. Už jen kvůli tomu, že součástí ekologického balíčku je prodloužení některých převodů.
Další změny jsou klasické – zlepšená aerodynamika a pneumatiky s nízkým valivým odporem.
1,6 MultiJet 16v 105 koní |
1,6 MultiJet 16v 105 koní + Eko pack |
1,6 MultiJet 16v 120 koní |
|
Max. rychlost (km/h) | 185 | 185 | 193 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,3 | 11,3 | 10,5 |
Spotřeba - město (l/100 km) | 6,3 | 5,8 | 6,3 |
Spotřeba - mimo město (l/100 km) | 4,1 | 3,8 | 4,1 |
Spotřeba - kombinace (l/100 km) | 4,9 | 4,5 | 4,9 |
emise CO2 (g/km) | 129 | 119 | 129 |