Během včerejška a dneška přišly hned tři zprávy spojené s dvouspojkovými převodovkami. Volvo zveřejnilo jejich ceny na tuzemském trhu, Renault plánuje jejich výrobu a to ve chvíli, kdy jich Volkswagen prodal celý milion. Podívejme se na to všechno.
Nejprve k Volvu. Dvouspojková převodovka Powershift bude k dispozici u naftového motoru 2,0 D, který využívají modely C30, S40 a V50.
S jejím použitím se zhorší spotřeba o přibližně 0,2 litru a o nějakou desetinku bude horší i zrychlení z klidu na 100. Připlácet bude třeba rovných 50 tisíc korun.
Renault po této moderní technologii také pokukuje. Má výhodu v tom, že jeho partnerský Nissan tuto technologii již použil v modelu GT-R, takže základ již existuje. Od celého projektu si slibuje snížení emisí CO2.
A do třetice všeho dobrého Volkswagen. Ten v těchto dnech slaví rovný milion prodaných DSG převodovek. Automobilka, která tuto módu zavedla, se tak pyšní zatím nejvyšším počtem vyrobených kusů. Navíc v nedávné době do portfolia přibyla další, sedmistupňová DSG pro slabší modely.
Prodeje se stále zvyšují a za loňský rok bylo prodáno 400 tisíc vozů s DSG. Letos tuto technologii dostane i Škoda Octavia RS, jak se můžete dočíst ve vedlejším článku. Volkswagen tuto technologii znovuobjevil v roce 2003.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.