Během včerejška a dneška přišly hned tři zprávy spojené s dvouspojkovými převodovkami. Volvo zveřejnilo jejich ceny na tuzemském trhu, Renault plánuje jejich výrobu a to ve chvíli, kdy jich Volkswagen prodal celý milion. Podívejme se na to všechno.
Nejprve k Volvu. Dvouspojková převodovka Powershift bude k dispozici u naftového motoru 2,0 D, který využívají modely C30, S40 a V50.
S jejím použitím se zhorší spotřeba o přibližně 0,2 litru a o nějakou desetinku bude horší i zrychlení z klidu na 100. Připlácet bude třeba rovných 50 tisíc korun.
Renault po této moderní technologii také pokukuje. Má výhodu v tom, že jeho partnerský Nissan tuto technologii již použil v modelu GT-R, takže základ již existuje. Od celého projektu si slibuje snížení emisí CO2.
A do třetice všeho dobrého Volkswagen. Ten v těchto dnech slaví rovný milion prodaných DSG převodovek. Automobilka, která tuto módu zavedla, se tak pyšní zatím nejvyšším počtem vyrobených kusů. Navíc v nedávné době do portfolia přibyla další, sedmistupňová DSG pro slabší modely.
Prodeje se stále zvyšují a za loňský rok bylo prodáno 400 tisíc vozů s DSG. Letos tuto technologii dostane i Škoda Octavia RS, jak se můžete dočíst ve vedlejším článku. Volkswagen tuto technologii znovuobjevil v roce 2003.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.