Dodge Challenger SRT8 - nabušený muscle car

Marek Litzman, 6. února 2008, 12:35 Google+

Dodge Challenger je v katerorii muscle car legendou. A ode dneška již musíme říkat živoucí legendou, následovník svalného rodu je totiž zde v celé své kráse. Automobika vypustila data k nejsilnějšímu provedení SRT8.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Challenger

Challenger | foto: Dodge

Sdílejte článek

Svůj debut si svalnatý vyzyvatel odbude za pár dní v Chicagu a bude se na co koukat.

Challenger stojí na platformě LX, kterou sdílí s u nás prodávaným Chryslerem 300C, jeho dvojčetem Dodge Magnum a také se svalnatým Dodgem Charger, který sice kdysi také býval muscle carem, dnes se však jedná o čtyřdveřový sedan. Challenger je za čtveřice jasně nejdrsnější.

Challenger vás bude vyzývat ke koupi trojicí motorů. Nejslabší bude šestiválec o objemu 3,5 litru, následuje osmiválec 5,7 a na vrcholu stojí V8 6,1 HEMI s klasickými polokulovitými spalovacími komorami. To je pravá verze SRT8. Na zadní kola se jeho výkon dostane buď přes šestistupňový manuál nebo přes pětistupňový automat.

Stovku pokoří nabušený SRT za 5 sekund a čtvrtmíle zmizí pod jeho koly za 14 sekund. Klasickou disciplínu 0-160-0 prý má v kapse za 17 sekund. Teď je otázka jestli ho v Americe naučili i zatáčet.

V USA si potrpí na hračičky, proto bude ve výbavě GPS, abyste se na jejich pravoúhlých cestách neztratili, či bezklíčový vstup a start.

Cena tohoto drobečka je stanovena na 38 tisíc dolarů, tedy přibližně 650 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Dodge Challenger SRT8 - nabušený muscle car

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia Combi Styling kit

Kompletní přehled: jaké změny Škoda chystá?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud