Dodge Challenger je v katerorii muscle car legendou. A ode dneška již musíme říkat živoucí legendou, následovník svalného rodu je totiž zde v celé své kráse. Automobika vypustila data k nejsilnějšímu provedení SRT8.
Svůj debut si svalnatý vyzyvatel odbude za pár dní v Chicagu a bude se na co koukat.
Challenger stojí na platformě LX, kterou sdílí s u nás prodávaným Chryslerem 300C, jeho dvojčetem Dodge Magnum a také se svalnatým Dodgem Charger, který sice kdysi také býval muscle carem, dnes se však jedná o čtyřdveřový sedan. Challenger je za čtveřice jasně nejdrsnější.
Challenger vás bude vyzývat ke koupi trojicí motorů. Nejslabší bude šestiválec o objemu 3,5 litru, následuje osmiválec 5,7 a na vrcholu stojí V8 6,1 HEMI s klasickými polokulovitými spalovacími komorami. To je pravá verze SRT8. Na zadní kola se jeho výkon dostane buď přes šestistupňový manuál nebo přes pětistupňový automat.
Stovku pokoří nabušený SRT za 5 sekund a čtvrtmíle zmizí pod jeho koly za 14 sekund. Klasickou disciplínu 0-160-0 prý má v kapse za 17 sekund. Teď je otázka jestli ho v Americe naučili i zatáčet.
V USA si potrpí na hračičky, proto bude ve výbavě GPS, abyste se na jejich pravoúhlých cestách neztratili, či bezklíčový vstup a start.
Cena tohoto drobečka je stanovena na 38 tisíc dolarů, tedy přibližně 650 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.