Dodge Challenger je v katerorii muscle car legendou. A ode dneška již musíme říkat živoucí legendou, následovník svalného rodu je totiž zde v celé své kráse. Automobika vypustila data k nejsilnějšímu provedení SRT8.
Svůj debut si svalnatý vyzyvatel odbude za pár dní v Chicagu a bude se na co koukat.
Challenger stojí na platformě LX, kterou sdílí s u nás prodávaným Chryslerem 300C, jeho dvojčetem Dodge Magnum a také se svalnatým Dodgem Charger, který sice kdysi také býval muscle carem, dnes se však jedná o čtyřdveřový sedan. Challenger je za čtveřice jasně nejdrsnější.
Challenger vás bude vyzývat ke koupi trojicí motorů. Nejslabší bude šestiválec o objemu 3,5 litru, následuje osmiválec 5,7 a na vrcholu stojí V8 6,1 HEMI s klasickými polokulovitými spalovacími komorami. To je pravá verze SRT8. Na zadní kola se jeho výkon dostane buď přes šestistupňový manuál nebo přes pětistupňový automat.
Stovku pokoří nabušený SRT za 5 sekund a čtvrtmíle zmizí pod jeho koly za 14 sekund. Klasickou disciplínu 0-160-0 prý má v kapse za 17 sekund. Teď je otázka jestli ho v Americe naučili i zatáčet.
V USA si potrpí na hračičky, proto bude ve výbavě GPS, abyste se na jejich pravoúhlých cestách neztratili, či bezklíčový vstup a start.
Cena tohoto drobečka je stanovena na 38 tisíc dolarů, tedy přibližně 650 tisíc korun.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.