Výjimečné výkony a nekompromisní dynamika - tak by se v krátkosti dalo představit asi nejrychlejší velkosériově vyráběné kombi na evropském trhu. Ano, jde o nové Audi RS 6 Avant, které je prošpikováno technologiemi z motoristického sportu, se kterým má Audi zkušenosti
jak ze seriálu vytrvalostních závodů, tak ze seriálu DTM.
Pod kapotu nového Audi RS6 Avant se dostává nově vyvinutý vidlicový desetiválec V10 s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním nenzínu FSI. Jeho výkon je pochopitelně přenášen stálým pohonem všech kol quattro, a tak se nové Audi RS 6 Avant řadí na špičku i ve srovnání s výkonnými vozy konkurence. Výkon motoru je pěkných 426 kW (580 koní), přičemž točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm. Při jízdě tímto vozem tak posádka zažívá opravdu nevšední zážitky a pocit síly a dynamiky. Navzdory tomu však dokáže Audi RS 6 Avant nabídnout také nevšední komfort jízdy a další benefity, zpříjemňující používání tohoto vozu pro každodenní ježdění.
Motor V10 s dvojitým přeplňováním zrychlí Audi RS6 Avant z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy, v rozletu však vůz zastaví elektronický omezovač, nastavený na obligátních 250 km/h. Volitelně je ale možné tuto hodnotu zvýšit na 280 km/h. O přenos síly motoru na pohon quattro se stará šestistupňový automat tiptronic s možností ručního řazení rychlostních stupňů. Nová verze převodovky patří mezi převodovky s velmi rychlou změnou převodového stupně a je navržena tak, aby umožňovala plně sportovní jízdu a přitom byla schopna přenést mohutný točivý moment motoru na kola. Pohon všech kol quattro navíc nabízí výjimečnou trakci, protože na zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svozností.
Partner pro dynamickou jízdu - sportovní podvozek
S motorem V10 FSI je perfektně sladěn také sportovní podvozek vozu. Kapalinovo-mechanický systém nazvaný DRC (dynamické řízení podvozku) nastavuje tuhost pružin podle rychlosti jízdy, ale k dispozici je ve třech stupních nastavitelný útlum tlumičů. Vůz je standardně dodáván s hliníkovými koly o průměru devatenáct palců, přičemž volitelně můžete zakoupit také kola o průměru 20 palců. Za disky kol se ukrývají výkonné brzdy, které nezapřou svůj původ z motoristického sportu; volitelně můžete žádat i keramické brzdové kotouče, a to jako pro přední, tak pro zadní nápravu.
Jako všechny modely Audi RS, vyvíjené a vyráběné společností quattro GmbH, je také nové Audi RS 6 Avant synonymem pro nekompromisní sportovní vlastnosti, výkon a elegantní styling, pro exkluzivitu a špičkovou kvalitu.
Již tradicí se pro Audi stalo spojení dynamiky konceptu RS s vysokou užitnou hodnotou vozu s karoserií kombi. Již první Audi RS 2 z roku 1993 bylo vyrobeno exkluzivně pouze jako model Avant, a zákazníci stále oceňují tento elegantní a přitom praktický a funkční typ karoserie.
Také nové Audi RS 6, bude nejprve k dispozici jen ve verzi Avant, a bude nabízet nepřekonatelnou kombinaci výkonu 426 kW (580 koní) a zavazadlového prostoru o objemu až 1660 litrů. Počátek prodeje modelu Audi RS 6 Avant je naplánován na duben 2008; v Německu bude jeho cena začínat na 106 900 euro s daní.
Zdroj: Audi
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).