Audi RS6 Avant

Jan Fiala, 1. února 2008, 07:50 Google+

Výjimečné výkony a nekompromisní dynamika - tak by se v krátkosti dalo představit asi nejrychlejší velkosériově vyráběné kombi na evropském trhu. Ano, jde o nové Audi RS 6 Avant, které je prošpikováno technologiemi z motoristického sportu, se kterým má Audi zkušenosti

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RS6 Avant

RS6 Avant | foto: Audi

Sdílejte článek

jak ze seriálu vytrvalostních závodů, tak ze seriálu DTM.

Pod kapotu nového Audi RS6 Avant se dostává nově vyvinutý vidlicový desetiválec V10 s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním nenzínu FSI. Jeho výkon je pochopitelně přenášen stálým pohonem všech kol quattro, a tak se nové Audi RS 6 Avant řadí na špičku i ve srovnání s výkonnými vozy konkurence. Výkon motoru je pěkných 426 kW (580 koní), přičemž točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm. Při jízdě tímto vozem tak posádka zažívá opravdu nevšední zážitky a pocit síly a dynamiky. Navzdory tomu však dokáže Audi RS 6 Avant nabídnout také nevšední komfort jízdy a další benefity, zpříjemňující používání tohoto vozu pro každodenní ježdění.

Motor V10 s dvojitým přeplňováním zrychlí Audi RS6 Avant z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy, v rozletu však vůz zastaví elektronický omezovač, nastavený na obligátních 250 km/h. Volitelně je ale možné tuto hodnotu zvýšit na 280 km/h. O přenos síly motoru na pohon quattro se stará šestistupňový automat tiptronic s možností ručního řazení rychlostních stupňů. Nová verze převodovky patří mezi převodovky s velmi rychlou změnou převodového stupně a je navržena tak, aby umožňovala plně sportovní jízdu a přitom byla schopna přenést mohutný točivý moment motoru na kola. Pohon všech kol quattro navíc nabízí výjimečnou trakci, protože na zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svozností.

Partner pro dynamickou jízdu - sportovní podvozek

S motorem V10 FSI je perfektně sladěn také sportovní podvozek vozu. Kapalinovo-mechanický systém nazvaný DRC (dynamické řízení podvozku) nastavuje tuhost pružin podle rychlosti jízdy, ale k dispozici je ve třech stupních nastavitelný útlum tlumičů. Vůz je standardně dodáván s hliníkovými koly o průměru devatenáct palců, přičemž volitelně můžete zakoupit také kola o průměru 20 palců. Za disky kol se ukrývají výkonné brzdy, které nezapřou svůj původ z motoristického sportu; volitelně můžete žádat i keramické brzdové kotouče, a to jako pro přední, tak pro zadní nápravu.

Jako všechny modely Audi RS, vyvíjené a vyráběné společností quattro GmbH, je také nové Audi RS 6 Avant synonymem pro nekompromisní sportovní vlastnosti, výkon a elegantní styling, pro exkluzivitu a špičkovou kvalitu.

Již tradicí se pro Audi stalo spojení dynamiky konceptu RS s vysokou užitnou hodnotou vozu s karoserií kombi. Již první Audi RS 2 z roku 1993 bylo vyrobeno exkluzivně pouze jako model Avant, a zákazníci stále oceňují tento elegantní a přitom praktický a funkční typ karoserie.

Také nové Audi RS 6, bude nejprve k dispozici jen ve verzi Avant, a bude nabízet nepřekonatelnou kombinaci výkonu 426 kW (580 koní) a zavazadlového prostoru o objemu až 1660 litrů. Počátek prodeje modelu Audi RS 6 Avant je naplánován na duben 2008; v Německu bude jeho cena začínat na 106 900 euro s daní.

Zdroj: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi RS6 Avant

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tiguan

VW Tiguan a Golf Variant oceněny Auto Bildem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud