Výjimečné výkony a nekompromisní dynamika - tak by se v krátkosti dalo představit asi nejrychlejší velkosériově vyráběné kombi na evropském trhu. Ano, jde o nové Audi RS 6 Avant, které je prošpikováno technologiemi z motoristického sportu, se kterým má Audi zkušenosti
jak ze seriálu vytrvalostních závodů, tak ze seriálu DTM.
Pod kapotu nového Audi RS6 Avant se dostává nově vyvinutý vidlicový desetiválec V10 s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním nenzínu FSI. Jeho výkon je pochopitelně přenášen stálým pohonem všech kol quattro, a tak se nové Audi RS 6 Avant řadí na špičku i ve srovnání s výkonnými vozy konkurence. Výkon motoru je pěkných 426 kW (580 koní), přičemž točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm. Při jízdě tímto vozem tak posádka zažívá opravdu nevšední zážitky a pocit síly a dynamiky. Navzdory tomu však dokáže Audi RS 6 Avant nabídnout také nevšední komfort jízdy a další benefity, zpříjemňující používání tohoto vozu pro každodenní ježdění.
Motor V10 s dvojitým přeplňováním zrychlí Audi RS6 Avant z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy, v rozletu však vůz zastaví elektronický omezovač, nastavený na obligátních 250 km/h. Volitelně je ale možné tuto hodnotu zvýšit na 280 km/h. O přenos síly motoru na pohon quattro se stará šestistupňový automat tiptronic s možností ručního řazení rychlostních stupňů. Nová verze převodovky patří mezi převodovky s velmi rychlou změnou převodového stupně a je navržena tak, aby umožňovala plně sportovní jízdu a přitom byla schopna přenést mohutný točivý moment motoru na kola. Pohon všech kol quattro navíc nabízí výjimečnou trakci, protože na zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svozností.
Partner pro dynamickou jízdu - sportovní podvozek
S motorem V10 FSI je perfektně sladěn také sportovní podvozek vozu. Kapalinovo-mechanický systém nazvaný DRC (dynamické řízení podvozku) nastavuje tuhost pružin podle rychlosti jízdy, ale k dispozici je ve třech stupních nastavitelný útlum tlumičů. Vůz je standardně dodáván s hliníkovými koly o průměru devatenáct palců, přičemž volitelně můžete zakoupit také kola o průměru 20 palců. Za disky kol se ukrývají výkonné brzdy, které nezapřou svůj původ z motoristického sportu; volitelně můžete žádat i keramické brzdové kotouče, a to jako pro přední, tak pro zadní nápravu.
Jako všechny modely Audi RS, vyvíjené a vyráběné společností quattro GmbH, je také nové Audi RS 6 Avant synonymem pro nekompromisní sportovní vlastnosti, výkon a elegantní styling, pro exkluzivitu a špičkovou kvalitu.
Již tradicí se pro Audi stalo spojení dynamiky konceptu RS s vysokou užitnou hodnotou vozu s karoserií kombi. Již první Audi RS 2 z roku 1993 bylo vyrobeno exkluzivně pouze jako model Avant, a zákazníci stále oceňují tento elegantní a přitom praktický a funkční typ karoserie.
Také nové Audi RS 6, bude nejprve k dispozici jen ve verzi Avant, a bude nabízet nepřekonatelnou kombinaci výkonu 426 kW (580 koní) a zavazadlového prostoru o objemu až 1660 litrů. Počátek prodeje modelu Audi RS 6 Avant je naplánován na duben 2008; v Německu bude jeho cena začínat na 106 900 euro s daní.
Zdroj: Audi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?