Po současné hatchbackové verzi Peugeotu 308 je na spadnutí i premiéra dlouhé a praktické verze, která je tradičně nazvaná SW. Pod tímto notoricky známým názvem se však skrývá i malá trocha tajemství...
Peugeot již představil koncept s naprosto sériovými tvary loni v září ve Frankfurtu. Jmenoval se Prolougue.
Tím dal budoucímu Peugeotu 308 kombi jasnou podobu. Ve vzduchu však zůstávala jedna otázka. Peugeot 307 se prodává jako kombík hned ve dvou variantách. Ač navenek vypadají téměř totožně, uvnitř se dosti liší.
Zatímco model Break je především klasickým kombíkem, SW se stalo mezistupněm mezi kombi a MPV. Má totiž hned tři řady sedadel a ta druhá je mnohem variabilnější.
Peugeot sice nedávno tuto dvojakost odmítl, nyní však oficiálně říká: „308 SW bude v Ženevě v sériové podobě“.
Vyvstává tedy otázka – bude SW stávajícím SW, tedy MPV v karoserii kombi, nebo se stane kombíkem, jakým byl dosud Break?
Na rozřešení počkejme do Ženevy.
Test Peugeotu 308 jako hatchbacku naleznete zde, špionážní snímky jak kombíku, tak kupé-kabria odvozeného z 308 naleznete zde. Ve fotogalerii jsou snímky konceptu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.