Mercedes Benz CLC - malé kupé je tu

CLC
CLC, foto: Mercedes-Benz
Marek Litzman 30. ledna 2008 07:03
Sdílej:

Mercedes vypustil první informace o svém novém sportovně laděném kupé CLC, které vychází ze sedanu a kombi třídy C. Zájemci se mohou těšit na nově hranaté tvary, kterými se silně odliší od generace minulé.

Nový Mercedes CLC je spíše evolucí stávajícího Mercedesu C Sportcoupé. A to i po stránce designu.

Právě velmi charakteristický profil autu zůstal a díky tomu je i přes změnu jména stále velmi dobře identifikovatelný. Zepředu je však naroubována nová firemní tvář, kterou CLC podědilo z Mercedesu třídy C.

Nové jsou i linie zádi, především v oblasti světlometů. Pozoruhodným prvkem je pás třetího brzdového světla, která se táhnou přes téměř celou šířku auta.

Menší proměnou prošel i interiér, který se dočkal také svého vylepšení. Celkově se dá říct, že přerod z první do druhé generace se alespoň dle fotek zadařil.

V nabídce je 6 agregátů, 2 dieselové se nesou ve znamení dvojek, posuďte, jde totiž o objemy 2,0 a 2,2 litru. Výkon prvního je 122 koní a druhého 150.

Nabídka však začíná na základní benzínové 1,8 kompressor s výkonem 155 koní. Silnější přeplňovaný dvoulitr má výkon až 184 koní.

Šestiválec s objemem 2,4 litru potom dává výkon 204 koní, nejsilnější 3,5litr generuje 272 koní.

Právě posledně jmenovaný motor bude jediný, který bude kombinován se sedmistupňovým automatem 7-G tronic. Ostatní budou na výběr buď se šestistupňovým manuálem, nebo automatem o pěti kvaltech.

Technicky jde spíše o velmi rozsáhlý facelift, protože pod kapotou by měly zůstat staré komponenty podvozku. Dostaly však také řadu úprav, které by měly posunout jízdní vlastnosti o něco dále.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?