Mercedes vypustil první informace o svém novém sportovně laděném kupé CLC, které vychází ze sedanu a kombi třídy C. Zájemci se mohou těšit na nově hranaté tvary, kterými se silně odliší od generace minulé.
Nový Mercedes CLC je spíše evolucí stávajícího Mercedesu C Sportcoupé. A to i po stránce designu.
Právě velmi charakteristický profil autu zůstal a díky tomu je i přes změnu jména stále velmi dobře identifikovatelný. Zepředu je však naroubována nová firemní tvář, kterou CLC podědilo z Mercedesu třídy C.
Nové jsou i linie zádi, především v oblasti světlometů. Pozoruhodným prvkem je pás třetího brzdového světla, která se táhnou přes téměř celou šířku auta.
Menší proměnou prošel i interiér, který se dočkal také svého vylepšení. Celkově se dá říct, že přerod z první do druhé generace se alespoň dle fotek zadařil.
V nabídce je 6 agregátů, 2 dieselové se nesou ve znamení dvojek, posuďte, jde totiž o objemy 2,0 a 2,2 litru. Výkon prvního je 122 koní a druhého 150.
Nabídka však začíná na základní benzínové 1,8 kompressor s výkonem 155 koní. Silnější přeplňovaný dvoulitr má výkon až 184 koní.
Šestiválec s objemem 2,4 litru potom dává výkon 204 koní, nejsilnější 3,5litr generuje 272 koní.
Právě posledně jmenovaný motor bude jediný, který bude kombinován se sedmistupňovým automatem 7-G tronic. Ostatní budou na výběr buď se šestistupňovým manuálem, nebo automatem o pěti kvaltech.
Technicky jde spíše o velmi rozsáhlý facelift, protože pod kapotou by měly zůstat staré komponenty podvozku. Dostaly však také řadu úprav, které by měly posunout jízdní vlastnosti o něco dále.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?