Po včerejším představení faceliftovaného Mercedesu Benz SL a to především ve verzích AMG se dnes dostáváme do opačného spektra nabídky tohoto vozu. Mercedes totiž společně s faceliftem připravil i novou motorizaci...
Ačkoliv je třída SL považována za jeden z vrcholů nabídky automobilky ze Stuttgartu, i ta musí mít svoji základní motorizaci. Zatímco dosud tuto funkci vykonával model SL 350 s šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 315 koní, do nabídky se vmísila novinka.
Tou je model SL 280, jehož motor dává výkon příjemných 230 koní. I to však stačí ke zdolání stovky za 7,8 sekundy.
Nabídka tak bude následující – základ tvoří zmíněné šestiválce SL 280 a SL 350, který pročel modernizací. Vyšší třídou potom je osmiválec SL 500 o výkonu 388 koní z 5,5 litrů objemu.
Vrchol luxusu potom tvoří dvanáctiválec SL 600 o výkonu 517 koní.
Sportovní nabídku tvoří modely AMG, konkrétně SL 63 AMG (525 koní z přeplňovaného osmiválce) a dvanáctiválec SL 65 AMG o výkonu celých 612 koní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.