Mercedes se rozhodl podpořit prodeje jednoho ze svých vlajkových modelů, roadsteru SL. Přinášíme první fotogalerii tohoto faceliftu. Všechny zhrzené majitele však dopředu uklidňuji - jde jen o kosmetiku, pod kapotou vše zůstává...
Pomalu stárnoucí Mercedes Benz SL byl na trh uveden teprve v roce 2005 jako dědic genů v přímé linii po legendárním 300 SL Gullwing z počátku 60 let. Nyní, po třech letech od uvedení dostává první facelift.
Dvě kulatá světla nahradí agresivnější světlomety, které mi nápadně připomínají sedanokupé CLS. Ty dodají roadsteru naprosto nový výraz.
Pod kapotou zůstává vše po starém. Fotografie se zatím týkají jen rychlých verzí SL 63 AMG a SL 65 AMG.
Zatímco 63 AMG poskytuje z velkého osmiválce 525 koní, verze 65 AMG má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec s výkonem nechutných 612 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.
Oba využívají služeb sedmistupňového automatu.
Pro zarputilé ekology to však není. Zatímco kombinovaná spotřeba 63 je „jen“ 14 litrů/100 km, 65 toho každých 100 km vypije hned o litr více.
Cenu zatím neznám, ale jedno vím jistě. Bude dost vysoká na to, abych si jej nemohl dopřát.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.