Po letech panování Škody v anketě auto roku letos zvítězila Kia cee'd. Kdo byl druhý a kdo třetí?
Kii cee‘d média věnovala v posledních měsících opravdu velkou pozornost. A pravděpodobně zaslouženou. Stala se totiž jedním z výrazných pomocníků slovenské ekonomice.
A právě to, že jde o auto, které se vyrábí u našich východních bratrů, budí tolik pozornosti. Je o něco levnější než konkurence a přitom nepřináší o tolik více negativ. Test Kie cee'd najdete zde, test jejího bratra z Nošovic, Hyundaie i30 najdete zde.
Na druhém místě se umístil Ford Mondeo. Jeho vlastnost jsme taktéž ocenili při testu a vzhledem k tomu, že opravdu patří na vrchol své třídy, druhé místo si zaslouží, navíc když mu první uniklo o jediný bod. Test najdete na tomto odkazu.
Třetí skončil Fiat 500, roztomilý diblík z turínské dílny.
Bramborovou medaili získal Mercedes Benz třídy C a poslední v druhém kole skončil Lexus LS. Jeho originální test najdete zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.