BMW uceluje nabízenou řadu rychlých trojek. Po představení kupé a sedanu přichází na řadu i trochu nesportovní kabriolet. V této chvíli se tak čeká už jen na posledního opozdilce, na superrychlý kombík.
BMW konečně představilo další karoserii své modelové řady M3. Vše začalo loni kupátkem, pokračovalo přes sedan a nyní jsme se dočkali kabrioletu. Média však očekávají, že na trh přijde i kombi konkurující rychlým Mercedesům a Audi.
Kabriolet je zdaleka nejméně sportovní. Oproti zatím představené dvojici si s sebou nese v kufru mechanismus skládací střechy a v podlaze řadu výztuh.
Díky nim vzrostla hmotnost o více než dva metráky, což už opravdu nelze zanedbat.
Díky tomu je čas zrychlení z nuly na 100 na trochu neuspokojivé hodnotě 5,3, tedy o půlsekundu pomaleji než kupé. Maximální rychlost zůstává 250 km/h.
Stejný je i osmiválec o výkonu 420 koní.
Novinkou je však automat se sedmi převodovými stupni. Jde ve skutečnosti o dvouspojkovou převodovku DSG, která nahrazuje dosavadní sekvenční SMG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?