Ford obohatil nabídku motorů svého sedanu / liftbacku / kombi Mondeo o zatím největší v Evropě prodávaný motor 2,2 TDCi. Celých 420 Nm točivého momentu hravě roztrhá i ty nejkvalitnější tuzemské silnice...
Ford pro Mondeo připravil motor, který opět vzešel ze spolupráce s koncernem PSA Peugeot Citroen.
Jeho objem činí 2,2 litru a výkon 175 koníků, což na rozložitý sedan docela stačí. Když ke všemu zabere i všech 400 Nm točivého momentu, které navíc funkce overboost navýší až na 420, bude se jednat o to rychlejší v provozu.
Jde o ten samý motor, jaký bude k dispozici u Peugeotu 807 / Citroen C7 a Lancie Phedra. O těchto novinkách jsme informovali nedávno.
Zároveň se tento motor představí i v modelech S-max a Galaxy od Fordu.
V Mondeu dosáhne rychlosti až 223 km/h s průměrnou spotřebou 6,2 litru.
Galaxy a S-max pojedou 208, resp. 212 km/h a to se spotřebou 6,7, resp. 6,6 l/100 km.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.