VIDEO: Hyundai oficiálně představuje to nejlepší, čím se bude značka prezentovat. Model Genesis má posunout vnímání značky o velký kus dál, směrem k luxusu, prestiži a kvalitě. Podle prvních informací to vypadá tak, že na to má.
Hyundai svůj Genesis představil trochu v několika krocích, tentokráte však ukázal i to nejdůležitější – interiér. A přidal k němu řádnou sadu informací.
Motorová nabídka začíná na 3,3 šestiválci o výkonu příjemných 272 koní. Je to ten samý, který je prodáván i v Sonatě, pouze upravený.
Střední volbou je V6 3,6 o 294 koních. Zájemci o nejvyšší luxus potom sáhnou pro osmiválec Tau s výkonem 372 koní při objemu 4,6 litru. Ten by měl na stovku zrychlit pod šest sekund. Všechny motorizace při přenosu síly spoléhají na šestistupňové automaty.
Vzhledem k náhonu na zadní nápravu a téměř rovnocennému rozložení hmotnosti mezi nápravy by se majestátní limuzína měla chovat i relativně sportovně. Napomůže tomu i sofistikovaná náprava s multilinkem na všech kolech.
Avšak nejen mechanikou je člověk živ. Když už jsme u života, Genesis ho chrání hned osmi airbagy a při nárazu zezadu jim pomáhá i aktivní opěrka hlavy.
Dalšími prvky jsou vyhřívané i chlazené sedačky, adaptivní světlomety či satelitní navigaci s 30 GB harddiskem. K němu se pojí i špičková aparatura se sedmnácti reproduktory od firmy Lexicon. Zvuk je ve formátu 7.1, což zajišťuje opravdu kvalitní poslech.
Zajímavá je cena. Ta se na trhu v USA bude pohybovat již od 30 tisíc dolarů. To znamená pouhých 550 tisíc korun. Konkurence je mnohem dražší, nezřídka až dvojnásobně. Otázkou zůstává co bude v základní výbavě a za co si nechá Hyundai (možná i velmi draze) připlatit. Nižší cena v takovémto řádu se zákonitě musí v něčem odrazit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.