Audi za pár dní představí na autosalonu v Detroitu svůj nový motor do nejsportovnějšího modelu R8. Ale oproti všem předpokladům to nebude V10 z Gallarda, ale hned vidlicový dvanáctiválec. A dokonce dieselový!
Volkswagen má z nějakého důvodu v oblibě stavět poměrně velké dieselové motory. Jejich posledním a zatím největším výtvorem je V12 6,0 TDI, Zatím se ve formě konceptu ukázal v Audi Q7, přičemž o výrobě v tomto roce je rozhodnuto.
Nyní se však vyplnily všechny zvěsti, podle serveru worldcarfans se obří, naftu chlemtající motor nastěhuje pod zadní kapotu krásného sporťáku Audi R8.
Novinka se tak stane snad prvním takto vyráběným velkosériovým sportovním vozem s dieselem, vejde tak do míst, která byla velmi dlouho dobu tabu.
Počkejme si na konečné parametry nového dvanáctiválce, avšak rovných 500 koní pod kapotou a 1000 Nm k tomu by mohlo zajišťovat velmi slušné jízdní výkony.
Worldcarfans říká, že s tímto motorem by mělo zrychlení trvat asi 4,2 sekundy, dosažení třístovkové mety samozřejmostí a spotřeba? 10 litrů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.