Audi za pár dní představí na autosalonu v Detroitu svůj nový motor do nejsportovnějšího modelu R8. Ale oproti všem předpokladům to nebude V10 z Gallarda, ale hned vidlicový dvanáctiválec. A dokonce dieselový!
Volkswagen má z nějakého důvodu v oblibě stavět poměrně velké dieselové motory. Jejich posledním a zatím největším výtvorem je V12 6,0 TDI, Zatím se ve formě konceptu ukázal v Audi Q7, přičemž o výrobě v tomto roce je rozhodnuto.
Nyní se však vyplnily všechny zvěsti, podle serveru worldcarfans se obří, naftu chlemtající motor nastěhuje pod zadní kapotu krásného sporťáku Audi R8.
Novinka se tak stane snad prvním takto vyráběným velkosériovým sportovním vozem s dieselem, vejde tak do míst, která byla velmi dlouho dobu tabu.
Počkejme si na konečné parametry nového dvanáctiválce, avšak rovných 500 koní pod kapotou a 1000 Nm k tomu by mohlo zajišťovat velmi slušné jízdní výkony.
Worldcarfans říká, že s tímto motorem by mělo zrychlení trvat asi 4,2 sekundy, dosažení třístovkové mety samozřejmostí a spotřeba? 10 litrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.