Subaru po několika náznacích ve formě tajemných a temných obrázků - neobrázků konečně představilo svůj asi nejterénnější model se jménem Forester. Co všechno nabídne tento inovovaný, motorizovaný lesník?
Minulý Forester byl spíše kombíkem a při jízdě v terénu profitoval především z výborného náhonu na všechna kola, který pro něj Subaru přichystalo. Právě to byl rozdíl od většiny tradičních SUV, které druhou nápravu připojují jen ve chvíli prokluzu té první a to často ne zrovna ideálním způsobem.
Nový Forester se tváří o chlup terénněji. Mimo skvělého pohonu má i o dva centimetry zvětšenou světlou výšku.
I v dalších mírách je novinka Subaru větší. Největší nárůst zaznamenala výška, která je o 11 cm větší. Do šířky je větší o 4,5 cm a zálesák se i natáhl o 7,5 centimetru do délky. Rozvor narostl o 9 cm.
Motorizace zřejmě zůstanou stejné, bude se tak pravděpodobně nabízet jeden dvoulitr a jeden 2,5litr. Ten první bude atmosferický a druhý přeplňovaný. V Severní Americe byl model představen s dvojicí dvoulitrů, atmosferickým a přeplňovaným. K nám se však vzhledem k rozdílnosti požadavků a emisních norem budou dovážet spíše výše zmínené motory.
Až novinka přijde i do Evropy, měla by dostat (konečně) nový čtyřválcový, dvoulitrový turbodiesel, který automobilka tak dlouho připravuje a slibuje.
V základu by se měla objevit poměrně bohatá výbava, jak je ostatně u Subaru zvykem. Klimatizace a VDC (ESP po subarovsku) by měla být samozřejmostí, za příplatek bude k dispozici sedmipalcová obrazovka s navigací a pevným diskem.
Poprvé bude novinka k vidění na autosalonu v Dietroitu, k nám se dostane v průběhu léta či podzimu roku 2008.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.