Subaru po několika náznacích ve formě tajemných a temných obrázků - neobrázků konečně představilo svůj asi nejterénnější model se jménem Forester. Co všechno nabídne tento inovovaný, motorizovaný lesník?
Minulý Forester byl spíše kombíkem a při jízdě v terénu profitoval především z výborného náhonu na všechna kola, který pro něj Subaru přichystalo. Právě to byl rozdíl od většiny tradičních SUV, které druhou nápravu připojují jen ve chvíli prokluzu té první a to často ne zrovna ideálním způsobem.
Nový Forester se tváří o chlup terénněji. Mimo skvělého pohonu má i o dva centimetry zvětšenou světlou výšku.
I v dalších mírách je novinka Subaru větší. Největší nárůst zaznamenala výška, která je o 11 cm větší. Do šířky je větší o 4,5 cm a zálesák se i natáhl o 7,5 centimetru do délky. Rozvor narostl o 9 cm.
Motorizace zřejmě zůstanou stejné, bude se tak pravděpodobně nabízet jeden dvoulitr a jeden 2,5litr. Ten první bude atmosferický a druhý přeplňovaný. V Severní Americe byl model představen s dvojicí dvoulitrů, atmosferickým a přeplňovaným. K nám se však vzhledem k rozdílnosti požadavků a emisních norem budou dovážet spíše výše zmínené motory.
Až novinka přijde i do Evropy, měla by dostat (konečně) nový čtyřválcový, dvoulitrový turbodiesel, který automobilka tak dlouho připravuje a slibuje.
V základu by se měla objevit poměrně bohatá výbava, jak je ostatně u Subaru zvykem. Klimatizace a VDC (ESP po subarovsku) by měla být samozřejmostí, za příplatek bude k dispozici sedmipalcová obrazovka s navigací a pevným diskem.
Poprvé bude novinka k vidění na autosalonu v Dietroitu, k nám se dostane v průběhu léta či podzimu roku 2008.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.