Chevrolet, značka koncernu General Motors, která je známá především kultovním sportovním vozem Corvette, oficiálně oznámila, že v roce 2009 dostane tento sporťák dalšího pokračovatele.
Bude jím model Corvette ZR1 - nejpokrokovější Corvetta v dějinách, prošpikovaná novými technologiemi a s díly vyrobenými z uhlíkových vláken i z keramiky; to vše v úhledném estetickém balení.
Chevrolet z novou Corvette ZR1 chce dokázat, že americký sportovní vůz za vynikající cenu dokáže nabídnout takřka totéž, co jeho evropští konkurenti za cenu dvoj, troj či čtyřnásobnou - a přitom si má zachovat výjimečný nabízený požitek z jízdy.
Základní fakta o nové Corvette ZR1: Pod kapotou bude umístěn zcela nový přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru, s výkonovým poměrem nejméně 100 koní na litr objemu, což dává minimální výkon 620 koní (462 kW). Topčivý moment by měl dosáhnout maxima nejméně 823 Nm.
Motor bude spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni. Mezi motorem a převodovkou bude nová dvoudisková spojka, schopná přenášet vysoký točivý moment přeplňovaného motoru.
Úprav se dočká rovněž podvozek, který dostane tužší stabilizátory, tužší bude rovněž celá karoserie. Podvozek by měl být schopen v zatáčkách držet jízdní stopu tak, že má na řidiče působit přetížení větší než 1g. Na přední nápravě by se měla objevit kola průměru 19 palců, na zadní nápravě kola o průměru 20 palců. Disky kol budou v designu se 20 paprsky. Na discích budou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 - pro přední nápravu půjde o rozměr P285/30ZR19, pro nápravu zadní pak rozměr P335/25ZR20. pneumatiky mají být vyvinuty speciálně pro vůz Corvette ZR1.
O zpomalení vozu se mají starat standardně uhlíkovo-keramické vrtané kotouče o průměru 394 mm vepředu a 380 mm vzadu. Na ty budou tlačit zvětšené brdiče. Podvozek bude nastavitelný, a bude vybaven systémem magnetického řízení Magnetic Selective Ride Control.
Rychloměr vozu je číslován do 220 mph, což odpovídá rychlosti 370 km/h. Ačkoliv není dosud známa hodnota maximální rychlosti, předpokládá se, že se bude pohybovat nejméně na hodnotě 320 km/h, a zrychlení z klidu na 100 km/h by mělo být kolem 4 sekund.
Každá Corvette ZR1 bude číslována, přičemž výrobní číslo vozu v daném modelovém roce bude současně i posledním čtyřčíslím VIN kódu vozu.
Zdroj: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.