Chevrolet, značka koncernu General Motors, která je známá především kultovním sportovním vozem Corvette, oficiálně oznámila, že v roce 2009 dostane tento sporťák dalšího pokračovatele.
Bude jím model Corvette ZR1 - nejpokrokovější Corvetta v dějinách, prošpikovaná novými technologiemi a s díly vyrobenými z uhlíkových vláken i z keramiky; to vše v úhledném estetickém balení.
Chevrolet z novou Corvette ZR1 chce dokázat, že americký sportovní vůz za vynikající cenu dokáže nabídnout takřka totéž, co jeho evropští konkurenti za cenu dvoj, troj či čtyřnásobnou - a přitom si má zachovat výjimečný nabízený požitek z jízdy.
Základní fakta o nové Corvette ZR1: Pod kapotou bude umístěn zcela nový přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru, s výkonovým poměrem nejméně 100 koní na litr objemu, což dává minimální výkon 620 koní (462 kW). Topčivý moment by měl dosáhnout maxima nejméně 823 Nm.
Motor bude spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni. Mezi motorem a převodovkou bude nová dvoudisková spojka, schopná přenášet vysoký točivý moment přeplňovaného motoru.
Úprav se dočká rovněž podvozek, který dostane tužší stabilizátory, tužší bude rovněž celá karoserie. Podvozek by měl být schopen v zatáčkách držet jízdní stopu tak, že má na řidiče působit přetížení větší než 1g. Na přední nápravě by se měla objevit kola průměru 19 palců, na zadní nápravě kola o průměru 20 palců. Disky kol budou v designu se 20 paprsky. Na discích budou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 - pro přední nápravu půjde o rozměr P285/30ZR19, pro nápravu zadní pak rozměr P335/25ZR20. pneumatiky mají být vyvinuty speciálně pro vůz Corvette ZR1.
O zpomalení vozu se mají starat standardně uhlíkovo-keramické vrtané kotouče o průměru 394 mm vepředu a 380 mm vzadu. Na ty budou tlačit zvětšené brdiče. Podvozek bude nastavitelný, a bude vybaven systémem magnetického řízení Magnetic Selective Ride Control.
Rychloměr vozu je číslován do 220 mph, což odpovídá rychlosti 370 km/h. Ačkoliv není dosud známa hodnota maximální rychlosti, předpokládá se, že se bude pohybovat nejméně na hodnotě 320 km/h, a zrychlení z klidu na 100 km/h by mělo být kolem 4 sekund.
Každá Corvette ZR1 bude číslována, přičemž výrobní číslo vozu v daném modelovém roce bude současně i posledním čtyřčíslím VIN kódu vozu.
Zdroj: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.