První foto: Již oficiálně, avšak zatím ne pro naše trhy, představil Ford svůj nejmenší model, Ka. Z fotek můžeme vyčíst to, že novinka přišla o celou řadu prvků, které ji dělaly atraktivní a originální. Škoda.
Ford uvolnil první snímky a informace svého nového modelu Ka. Jak poznáte z fotek, hravost a jednoduchost linií původního modelu je fuč. Můžeme se utěšovat, že na fotkách zobrazená verze není určena pro Evropu, není však jasné kolik změn pro Evropu nastane. Zobrazená verze bude mířit do Jižní Ameriky, přesněji do Brazílie.
S tím souvisí výčet pohonných jednotek. K dispozici budou dvě, přičemž obě spalují buď ethanol nebo benzín. To je v Brazílii naprosto obvyklé, vozy jezdící na 100% líh jsou zde běžné.
Menší je litrový motor s výkonem 69-73 koní (dle paliva) a točivým momentem 88-92 Nm. Větší 1,6 poskytuje 102-110 koní a točivý moment 147-155 Nm.
Pro bagáž je určeno 263 litrů prostoru.
Uvidíme jak moc bude modifikovaná verze pro Evropu, bude-li takto vycházet z předchozí generace Fiesty, nebo se dá na cestu modernějšího designu? To uvidíme jistě již zanedlouho. A věřme v tu druhou možnost.
Zbývá nakonec dodat, že vozy pro Brazílii jsou většinou designově částečně odlišné, což můžete ostatně sami posoudit na webu www.ford.com.br. Najeďte myší na Carros a ukáže se nabídka. Zbytek již je na posouzení vám samým.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.