Škoda včera uvolnila první snímek, chtělo by se nečesky říct teaser, který neukazuje nic víc ne jen přední masku dlouho očekávané vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky. Neuvolnla žádné oficiální informace, my však již něco víme.
Ačkoliv Škoda toho oficiálně o Superbu zatím řekla jen velmi málo, my z různých zdrojů známe mnoho dalších informací. Myslím si, že stojí za přečtení.
V článku se bude opakovat mnoho informací, které jsem zveřejnil již mnohem dříve zde.
Začněme tím, že dnes je již jasné, že Superb se bude oproti minulé generaci prodávat ve dvou variantách karoserie. Kombík přijde přibližně rok po představení základní karoserie, to proběhne v březnu příštího roku v Ženevě.
Záměrně se vyhýbám pojmenování oné základní karoserie. Bude totiž velmi těžké určit jde-li o liftback či sedan. Škoda totiž přijde s unikátním patentovaným řešením, kdy bude možné záď otevřít i jako sedan i jako liftback. Asi nic nevypovídá tak dobře jako obrázek, proto přidávám odkaz na výpis z patentového úřadu, kde je text doplněn i nákresy (úplně dole). Princip je až geniálně jednoduchý.
Superb bude stát na modulech (Volkswagen nepoužívá platformy nýbrž moduly, které jsou mnohem variabilnější), které mají svůj základ ve Volkswagenu Golf. Používá je současný Passat, Golf i Octavia. Díky zmíněné variabilitě by neměl být žádný problém použití v takto velkém voze, jak ostatně dokazuje i zmíněný Passat.
Vzhled přední části již známe z fotografií a netřeba se o něm příliš rozepisovat. Povšimněte si hlavně vtipně umístěného nápisu „Superb“ ve světlometu. Tento prvek přebírá ze studie Joyster.
Zadní část však stále neznáme. Díky fotografiím, které unikly z vývojového centra již před rokem, si můžeme udělat představu, podle našich informací však záď dostala na rozdíl od přídi menší změnu. Tou bude upravení tvaru světlometů – linie kufru již nebude tvořit na světlometu „zub“, ale doplněním červeného pásu se finální tvar bude mnohem více blížit oválu.
Postupme do interiéru. Špionážní fotografie ukazují finální podobu interiéru. Za povšimnutí stojí panel klimatizace. Je to novinka v koncernu. Její ovládání by mělo být nesmírně jednoduché a intuitivní. Každý z předních pasažérů (klima je duální) si nastaví teplotu, která se potom nezobrazuje na žádném displeji, ale jen svítí kolem ovladače. Jedním pohledem bez nutnosti čtení konkrétní hodnoty by tak mělo být vidět jak moc se právě chladíme. Stejně bude řešena i intenzita ofuku.
Škoda pod kapotou přinese dle našich informací šestici motorů. Tři budou dieselové, tři benzínové. Známe jen hodnoty výkonů, takže konkrétní motory si musíme domyslet, avšak to nebude takový problém. Benzínové motory budou 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní), 1,8 TSI o výkonu 118 kW(160 koní) a vrcholem bude 3,6 FSI o výkonu 191kW (260 koní). Diesely budou generovat 77 kW (105 koní) u 1,9 a 103 kW (140 koní) a 125kW (170 koní) u dvoulitrů. Ano, jak vidíte, dieselového šestiválce se bohužel s největší pravděpodobností nedočkáme. Pozitivní informací je to, že novinka by měla být lehčí než minulá generace.
Některé motorizace bude možné kombinovat se zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou typu DSG se řazením pod volantem.
Co se techniky týče, zde by měla být předvedena špička koncernu. O nové klimatizaci jsme již mluvili. Přítomen bude asistent pro parkování, který dokáže sám vyhledat místo vhodné místo a sám do něj i zaparkovat. Systém byl představen v Touranu, nyní je možné ho koupit i v Passatu a Tiguanu. Pro Škodu jde o premiéru.
Další novinkou, o které se již psalo a byla oficiálně představena, jsou aktivní světlomety. Ty se budou v různých jízdních režimech samy přizpůsobovat a ideálně osvětlovat cestu, budou preferovat vzdálenost či šíři? O tom rozhodne daná situace. Téměř samozřejmostí je potom funkce přisvětlování zatáčky.
Novinka bude obsahovat i radarový aktivní tempomat, který bude schopen mimo svolené rychlosti i hlídat co se děje před vozidlem a reagovat na zpomalení vozidla před námi.
Škoda v tiskové zprávě slibuje řadu nových technických řešení. To je vzhledem k tomu, co se ji podařilo zaregistrovat u patentového úřadu, docela pravděpodobné. Je tak možné, že v novém Superbu se objeví například nový typ držáku na brýle, který drží jen nožičky a spoří tím místo, rozkládací ramínko na oblečení místo tradičního háčku nebo třeba i nový typ odkládacího stolku.
Škoda má se Superbem velké plány a dle dosavadních informací i oprávněně. Těšme se na zveřejnění finálních snímků a především na první jízdu.
Nové informace samozřejmě přineseme ihned poté co je budeme mít k dispozici.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?