Škoda včera uvolnila první snímek, chtělo by se nečesky říct teaser, který neukazuje nic víc ne jen přední masku dlouho očekávané vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky. Neuvolnla žádné oficiální informace, my však již něco víme.
Ačkoliv Škoda toho oficiálně o Superbu zatím řekla jen velmi málo, my z různých zdrojů známe mnoho dalších informací. Myslím si, že stojí za přečtení.
V článku se bude opakovat mnoho informací, které jsem zveřejnil již mnohem dříve zde.
Začněme tím, že dnes je již jasné, že Superb se bude oproti minulé generaci prodávat ve dvou variantách karoserie. Kombík přijde přibližně rok po představení základní karoserie, to proběhne v březnu příštího roku v Ženevě.
Záměrně se vyhýbám pojmenování oné základní karoserie. Bude totiž velmi těžké určit jde-li o liftback či sedan. Škoda totiž přijde s unikátním patentovaným řešením, kdy bude možné záď otevřít i jako sedan i jako liftback. Asi nic nevypovídá tak dobře jako obrázek, proto přidávám odkaz na výpis z patentového úřadu, kde je text doplněn i nákresy (úplně dole). Princip je až geniálně jednoduchý.
Superb bude stát na modulech (Volkswagen nepoužívá platformy nýbrž moduly, které jsou mnohem variabilnější), které mají svůj základ ve Volkswagenu Golf. Používá je současný Passat, Golf i Octavia. Díky zmíněné variabilitě by neměl být žádný problém použití v takto velkém voze, jak ostatně dokazuje i zmíněný Passat.
Vzhled přední části již známe z fotografií a netřeba se o něm příliš rozepisovat. Povšimněte si hlavně vtipně umístěného nápisu „Superb“ ve světlometu. Tento prvek přebírá ze studie Joyster.
Zadní část však stále neznáme. Díky fotografiím, které unikly z vývojového centra již před rokem, si můžeme udělat představu, podle našich informací však záď dostala na rozdíl od přídi menší změnu. Tou bude upravení tvaru světlometů – linie kufru již nebude tvořit na světlometu „zub“, ale doplněním červeného pásu se finální tvar bude mnohem více blížit oválu.
Postupme do interiéru. Špionážní fotografie ukazují finální podobu interiéru. Za povšimnutí stojí panel klimatizace. Je to novinka v koncernu. Její ovládání by mělo být nesmírně jednoduché a intuitivní. Každý z předních pasažérů (klima je duální) si nastaví teplotu, která se potom nezobrazuje na žádném displeji, ale jen svítí kolem ovladače. Jedním pohledem bez nutnosti čtení konkrétní hodnoty by tak mělo být vidět jak moc se právě chladíme. Stejně bude řešena i intenzita ofuku.
Škoda pod kapotou přinese dle našich informací šestici motorů. Tři budou dieselové, tři benzínové. Známe jen hodnoty výkonů, takže konkrétní motory si musíme domyslet, avšak to nebude takový problém. Benzínové motory budou 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní), 1,8 TSI o výkonu 118 kW(160 koní) a vrcholem bude 3,6 FSI o výkonu 191kW (260 koní). Diesely budou generovat 77 kW (105 koní) u 1,9 a 103 kW (140 koní) a 125kW (170 koní) u dvoulitrů. Ano, jak vidíte, dieselového šestiválce se bohužel s největší pravděpodobností nedočkáme. Pozitivní informací je to, že novinka by měla být lehčí než minulá generace.
Některé motorizace bude možné kombinovat se zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou typu DSG se řazením pod volantem.
Co se techniky týče, zde by měla být předvedena špička koncernu. O nové klimatizaci jsme již mluvili. Přítomen bude asistent pro parkování, který dokáže sám vyhledat místo vhodné místo a sám do něj i zaparkovat. Systém byl představen v Touranu, nyní je možné ho koupit i v Passatu a Tiguanu. Pro Škodu jde o premiéru.
Další novinkou, o které se již psalo a byla oficiálně představena, jsou aktivní světlomety. Ty se budou v různých jízdních režimech samy přizpůsobovat a ideálně osvětlovat cestu, budou preferovat vzdálenost či šíři? O tom rozhodne daná situace. Téměř samozřejmostí je potom funkce přisvětlování zatáčky.
Novinka bude obsahovat i radarový aktivní tempomat, který bude schopen mimo svolené rychlosti i hlídat co se děje před vozidlem a reagovat na zpomalení vozidla před námi.
Škoda v tiskové zprávě slibuje řadu nových technických řešení. To je vzhledem k tomu, co se ji podařilo zaregistrovat u patentového úřadu, docela pravděpodobné. Je tak možné, že v novém Superbu se objeví například nový typ držáku na brýle, který drží jen nožičky a spoří tím místo, rozkládací ramínko na oblečení místo tradičního háčku nebo třeba i nový typ odkládacího stolku.
Škoda má se Superbem velké plány a dle dosavadních informací i oprávněně. Těšme se na zveřejnění finálních snímků a především na první jízdu.
Nové informace samozřejmě přineseme ihned poté co je budeme mít k dispozici.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).