Fiat představuje zatím vrcholnou verzi malého Grande Punta. Esseesse stojí za to, už jenom proto, že za ním stojí slavný Abarth.
Nestačí vám Abarth? Je vám 150 koní „standardního“ Abarthu málo? Ale kdepak, nemáte přemrštěné nároky. I s vámi Fiat počítá. 180 koníků už by stačilo? Ano? Výborně...
Zkrátka, Abarth se rozhodl předvést, že standardně upravenou verzí jeho umění nekončí. Pod přední kapotou Punti tvrďáka se nachází přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru. To je na 150 koní tak akorát.
Abarth však chce víc. A zákazníci pravděpodobně také. Proto se právě představuje verze esseesse. Ze stejného motoru se technikům podařilo vydolovat dalších neskutečných 22 koní, výsledných 182 je na 1,4 opravdu skvělá hodnota.
Odpovídá ji i zrychlení 0-100, na které stačí pouhých 7,7 sekundy. Standardní Abarth je o půlsekundu pomalejší. Tachometr bude pokračovat ve svém vzletu až na metu 215 km/h.
Motoru sekunduje i upravený podvozek, který je opět o něco tvrdší. Nazuty jsou kola o průměru 18 palců a v nich se na odiv vystavuje nová brzdová soustava Brembo. Právě brzdy jsou opravdovým klenotem tohoto vozu, kotouče o rozměru 305 mm jen tak ledajaká nákupní taška nemá.
Bez optituningu by ale celé snažení vypadalo značně ochuzeně, proto jsou nové i nárazníky a i blatníky jsou o něco širší.
Definitivně verzi esseesse uvidíme za pár dní v Bologni.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.