Fiat představuje zatím vrcholnou verzi malého Grande Punta. Esseesse stojí za to, už jenom proto, že za ním stojí slavný Abarth.
Nestačí vám Abarth? Je vám 150 koní „standardního“ Abarthu málo? Ale kdepak, nemáte přemrštěné nároky. I s vámi Fiat počítá. 180 koníků už by stačilo? Ano? Výborně...
Zkrátka, Abarth se rozhodl předvést, že standardně upravenou verzí jeho umění nekončí. Pod přední kapotou Punti tvrďáka se nachází přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru. To je na 150 koní tak akorát.
Abarth však chce víc. A zákazníci pravděpodobně také. Proto se právě představuje verze esseesse. Ze stejného motoru se technikům podařilo vydolovat dalších neskutečných 22 koní, výsledných 182 je na 1,4 opravdu skvělá hodnota.
Odpovídá ji i zrychlení 0-100, na které stačí pouhých 7,7 sekundy. Standardní Abarth je o půlsekundu pomalejší. Tachometr bude pokračovat ve svém vzletu až na metu 215 km/h.
Motoru sekunduje i upravený podvozek, který je opět o něco tvrdší. Nazuty jsou kola o průměru 18 palců a v nich se na odiv vystavuje nová brzdová soustava Brembo. Právě brzdy jsou opravdovým klenotem tohoto vozu, kotouče o rozměru 305 mm jen tak ledajaká nákupní taška nemá.
Bez optituningu by ale celé snažení vypadalo značně ochuzeně, proto jsou nové i nárazníky a i blatníky jsou o něco širší.
Definitivně verzi esseesse uvidíme za pár dní v Bologni.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.