Fiat Grande Punto Abarth Esseesse - tvrďák

Marek Litzman, 6. prosince 2007, 07:04 Google+

Fiat představuje zatím vrcholnou verzi malého Grande Punta. Esseesse stojí za to, už jenom proto, že za ním stojí slavný Abarth.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grande Punto Abarth Esseesse

Grande Punto Abarth Esseesse | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Nestačí vám Abarth? Je vám 150 koní „standardního“ Abarthu málo? Ale kdepak, nemáte přemrštěné nároky. I s vámi Fiat počítá. 180 koníků už by stačilo? Ano? Výborně...

Zkrátka, Abarth se rozhodl předvést, že standardně upravenou verzí jeho umění nekončí. Pod přední kapotou Punti tvrďáka se nachází přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru. To je na 150 koní tak akorát.

Abarth však chce víc. A zákazníci pravděpodobně také. Proto se právě představuje verze esseesse. Ze stejného motoru se technikům podařilo vydolovat dalších neskutečných 22 koní, výsledných 182 je na 1,4 opravdu skvělá hodnota.

Odpovídá ji i zrychlení 0-100, na které stačí pouhých 7,7 sekundy. Standardní Abarth je o půlsekundu pomalejší. Tachometr bude pokračovat ve svém vzletu až na metu 215 km/h.

Motoru sekunduje i upravený podvozek, který je opět o něco tvrdší. Nazuty jsou kola o průměru 18 palců a v nich se na odiv vystavuje nová brzdová soustava Brembo. Právě brzdy jsou opravdovým klenotem tohoto vozu, kotouče o rozměru 305 mm jen tak ledajaká nákupní taška nemá.

Bez optituningu by ale celé snažení vypadalo značně ochuzeně, proto jsou nové i nárazníky a i blatníky jsou o něco širší.

Definitivně verzi esseesse uvidíme za pár dní v Bologni.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Grande Punto Abarth Esseesse - tvrďák

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia Combi

Nová Fabia Combi již v konfigurátoru!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud