Fiat představuje zatím vrcholnou verzi malého Grande Punta. Esseesse stojí za to, už jenom proto, že za ním stojí slavný Abarth.
Nestačí vám Abarth? Je vám 150 koní „standardního“ Abarthu málo? Ale kdepak, nemáte přemrštěné nároky. I s vámi Fiat počítá. 180 koníků už by stačilo? Ano? Výborně...
Zkrátka, Abarth se rozhodl předvést, že standardně upravenou verzí jeho umění nekončí. Pod přední kapotou Punti tvrďáka se nachází přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru. To je na 150 koní tak akorát.
Abarth však chce víc. A zákazníci pravděpodobně také. Proto se právě představuje verze esseesse. Ze stejného motoru se technikům podařilo vydolovat dalších neskutečných 22 koní, výsledných 182 je na 1,4 opravdu skvělá hodnota.
Odpovídá ji i zrychlení 0-100, na které stačí pouhých 7,7 sekundy. Standardní Abarth je o půlsekundu pomalejší. Tachometr bude pokračovat ve svém vzletu až na metu 215 km/h.
Motoru sekunduje i upravený podvozek, který je opět o něco tvrdší. Nazuty jsou kola o průměru 18 palců a v nich se na odiv vystavuje nová brzdová soustava Brembo. Právě brzdy jsou opravdovým klenotem tohoto vozu, kotouče o rozměru 305 mm jen tak ledajaká nákupní taška nemá.
Bez optituningu by ale celé snažení vypadalo značně ochuzeně, proto jsou nové i nárazníky a i blatníky jsou o něco širší.
Definitivně verzi esseesse uvidíme za pár dní v Bologni.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?