Dalším pánem na rozbití byl Nissan se svým modelem X-trail. Nezopakoval famózní výsledek modelu Qashqai, přesto uspěl.
Celkem 4 hvězdičky si odneslo SUV od Nissanu. Největší kritika se sesypala na ochranu při čelním nárazu, kdy se tělo zakloní a přetěžuje páteř. Málo chráněna jsou tradičně kolena a stehna řidiče i spolujezdce.
Přesto zůstala kabina stabilní, díky čemuž se výsledné hodnocení zastavilo na devíti bodech ze šestnácti.
Boční náraz proběhl bez výhrady a X-trail odjel s plným počtem šestnácti bodů za náraz na překážku a dvou bodů za náraz na kůl. Další tři body byly nahnány připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů.
Výborně se SUV osvědčilo při ochraně dětských cestujících, kdy získalo maximální 4 hvězdičky za 43 bodů.
Méně už se z robustnosti budou těšit chodci, neboť za jejich ochranu bylo uděleno pouhých 12 bodů, tedy 2 hvězdičky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.