Koenigsegg zveřejnil první informace o svém supervýkonném monstu, CCXR.
Spojení takzvané ekologie a superauta nemusí být vždy na škodu. V době kdy mnohé automobilky jako Ferrari a Lamborghini hledají cesty jak snížit spotřebu, Koenigsegg dal přednost biopalivům. A mimo ekologie to má i jiné nesporně pozitivní důsledky.
Ethanol, resp. palivo E85 má oktanové číslo vyšší než benzín, přesahuje 100 oktanů, což dovoluje stavět motor naladěný na vyšší výkony. To se Koenigseggu hodí... Ethanol navíc více chladí spalovací komory, což je pro zvyšování výkonu taktéž příhodné.
Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru je přeplňován dvěma turbodmychadly Rotrex o plnícím tlaku 1,5 baru. I díky nim se výkonová špička dostane až na 1018 koní při 7200 ot/min. Točivý moment vrcholí na neméně impozantní hodnotě 1060 Nm.
Zrychlení z klidu na obligátní stovku se odehraje během 2,9 sekundy a maximální rychlost by měla pokořit metu čtyř set kilometrů za hodinu.
Uvádí se i kombinovaná spotřeba 22 l/100 km, ale řekl bych, že si o ní všichni myslíme své...
Na několik pohyblivých obrázků různých modelů Koenigseggu se můžete podívat zde: