Koenigsegg se nikdy nesmířil s tím, že by nejsilnější auto na světě mělo mít značku Bugatti. Proto nyní představuje svoji speciální edici modelu CCRX a hlásá o ni, že je ekologická.
Koenigsegg zveřejnil první informace o svém supervýkonném monstu, CCXR.
Spojení takzvané ekologie a superauta nemusí být vždy na škodu. V době kdy mnohé automobilky jako Ferrari a Lamborghini hledají cesty jak snížit spotřebu, Koenigsegg dal přednost biopalivům. A mimo ekologie to má i jiné nesporně pozitivní důsledky.
Ethanol, resp. palivo E85 má oktanové číslo vyšší než benzín, přesahuje 100 oktanů, což dovoluje stavět motor naladěný na vyšší výkony. To se Koenigseggu hodí... Ethanol navíc více chladí spalovací komory, což je pro zvyšování výkonu taktéž příhodné.
Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru je přeplňován dvěma turbodmychadly Rotrex o plnícím tlaku 1,5 baru. I díky nim se výkonová špička dostane až na 1018 koní při 7200 ot/min. Točivý moment vrcholí na neméně impozantní hodnotě 1060 Nm.
Zrychlení z klidu na obligátní stovku se odehraje během 2,9 sekundy a maximální rychlost by měla pokořit metu čtyř set kilometrů za hodinu.
Uvádí se i kombinovaná spotřeba 22 l/100 km, ale řekl bych, že si o ní všichni myslíme své...
Na několik pohyblivých obrázků různých modelů Koenigseggu se můžete podívat zde:
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.