Koenigsegg se nikdy nesmířil s tím, že by nejsilnější auto na světě mělo mít značku Bugatti. Proto nyní představuje svoji speciální edici modelu CCRX a hlásá o ni, že je ekologická.
Koenigsegg zveřejnil první informace o svém supervýkonném monstu, CCXR.
Spojení takzvané ekologie a superauta nemusí být vždy na škodu. V době kdy mnohé automobilky jako Ferrari a Lamborghini hledají cesty jak snížit spotřebu, Koenigsegg dal přednost biopalivům. A mimo ekologie to má i jiné nesporně pozitivní důsledky.
Ethanol, resp. palivo E85 má oktanové číslo vyšší než benzín, přesahuje 100 oktanů, což dovoluje stavět motor naladěný na vyšší výkony. To se Koenigseggu hodí... Ethanol navíc více chladí spalovací komory, což je pro zvyšování výkonu taktéž příhodné.
Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru je přeplňován dvěma turbodmychadly Rotrex o plnícím tlaku 1,5 baru. I díky nim se výkonová špička dostane až na 1018 koní při 7200 ot/min. Točivý moment vrcholí na neméně impozantní hodnotě 1060 Nm.
Zrychlení z klidu na obligátní stovku se odehraje během 2,9 sekundy a maximální rychlost by měla pokořit metu čtyř set kilometrů za hodinu.
Uvádí se i kombinovaná spotřeba 22 l/100 km, ale řekl bych, že si o ní všichni myslíme své...
Na několik pohyblivých obrázků různých modelů Koenigseggu se můžete podívat zde:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.