Celou Velkou pardubickou a ještě pár koní k tomu hodlají konstruktéři nacpat do placky o téměř muší váze. Jak to dopadne?
U Hennessey se již delší dobu proslýchá, že je v přípravě nějaký ten supersport. Oficiální informace berou dech...
Musíme se smířit s tím, že žijeme v době po Veyronu. Právě meta Veyron je tou pravou událostí pro rozlišování maximálních výkonů v supersportech. Zatímco v předveyronovské době se maximum pohybovalo kolem 700 koní, s příchodem Veyronu se meta skokově zvedla na rovný tisíc a více.
Hennessey přichází s ambiciózním plánem, hodlá postavit vůz o výkonu tisíce koní. To ale není vše, kolem motoru, desetiválcového biturba, se bude obepínat lehká karoserie, která zaručí to, že vůz jako celek nebude vážit více než 1225 kg.
To by mělo dodat vozu nevídané dynamické parametry. 14 vteřin trvá průměrné Fabii zrychlení z nuly na 100. Hennessey Venom je za 14 sekund na třech stech. Na stovce je za pouhopouhé 2,5 sekundy.
Hennessey zatím jen zkoumá zájem o takový vůz, pokud by se však výroba zdála rentabilní, firma velmi ráda začne s výrobou. Koncept vozu bude představen pravděpodobně v roce 2009.
Majitel navíc zdůrazňuje to, že Venom GT nebude konkurentem Veyronu. Bude se jednat o čistokrevný supersport, ne o GT, o čemž svědčí i o půltuny nižší hmotnost.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.