Celou Velkou pardubickou a ještě pár koní k tomu hodlají konstruktéři nacpat do placky o téměř muší váze. Jak to dopadne?
U Hennessey se již delší dobu proslýchá, že je v přípravě nějaký ten supersport. Oficiální informace berou dech...
Musíme se smířit s tím, že žijeme v době po Veyronu. Právě meta Veyron je tou pravou událostí pro rozlišování maximálních výkonů v supersportech. Zatímco v předveyronovské době se maximum pohybovalo kolem 700 koní, s příchodem Veyronu se meta skokově zvedla na rovný tisíc a více.
Hennessey přichází s ambiciózním plánem, hodlá postavit vůz o výkonu tisíce koní. To ale není vše, kolem motoru, desetiválcového biturba, se bude obepínat lehká karoserie, která zaručí to, že vůz jako celek nebude vážit více než 1225 kg.
To by mělo dodat vozu nevídané dynamické parametry. 14 vteřin trvá průměrné Fabii zrychlení z nuly na 100. Hennessey Venom je za 14 sekund na třech stech. Na stovce je za pouhopouhé 2,5 sekundy.
Hennessey zatím jen zkoumá zájem o takový vůz, pokud by se však výroba zdála rentabilní, firma velmi ráda začne s výrobou. Koncept vozu bude představen pravděpodobně v roce 2009.
Majitel navíc zdůrazňuje to, že Venom GT nebude konkurentem Veyronu. Bude se jednat o čistokrevný supersport, ne o GT, o čemž svědčí i o půltuny nižší hmotnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.