Hennessey Venom GT - splašené stádo

Marek Litzman, 21. listopadu 2007, 07:02 Google+

Celou Velkou pardubickou a ještě pár koní k tomu hodlají konstruktéři nacpat do placky o téměř muší váze. Jak to dopadne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Venom GT

Venom GT | foto: Hennessey

Sdílejte článek

U Hennessey se již delší dobu proslýchá, že je v přípravě nějaký ten supersport. Oficiální informace berou dech...

Musíme se smířit s tím, že žijeme v době po Veyronu. Právě meta Veyron je tou pravou událostí pro rozlišování maximálních výkonů v supersportech. Zatímco v předveyronovské době se maximum pohybovalo kolem 700 koní, s příchodem Veyronu se meta skokově zvedla na rovný tisíc a více.

Hennessey přichází s ambiciózním plánem, hodlá postavit vůz o výkonu tisíce koní. To ale není vše, kolem motoru, desetiválcového biturba, se bude obepínat lehká karoserie, která zaručí to, že vůz jako celek nebude vážit více než 1225 kg.

To by mělo dodat vozu nevídané dynamické parametry. 14 vteřin trvá průměrné Fabii zrychlení z nuly na 100. Hennessey Venom je za 14 sekund na třech stech. Na stovce je za pouhopouhé 2,5 sekundy.

Hennessey zatím jen zkoumá zájem o takový vůz, pokud by se však výroba zdála rentabilní, firma velmi ráda začne s výrobou. Koncept vozu bude představen pravděpodobně v roce 2009.

Majitel navíc zdůrazňuje to, že Venom GT nebude konkurentem Veyronu. Bude se jednat o čistokrevný supersport, ne o GT, o čemž svědčí i o půltuny nižší hmotnost.

Vytisknout

Diskuze: Hennessey Venom GT - splašené stádo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

FR-V

TEST: Honda FR-V 1.8i

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud