Dva modely malé automobilky Venturi, původem z Monaka, nakonec půjdou do výroby. A elektrizují!
Venturi se rozhodlo sériově vyrábět své dva modely, které vozilo poslední dobou po autosalonech. Jde o dvousedadlový roadster a městské vozítko.
Roadster se jmenuje Fetish a jde o tunu vážící sporťáček, který je vybaven elektromotorem o výkonu 240 koní a točivém momentu 220 Nm. Není překvapením, že motor s malým autem pěkně zacvičí, zrychlení na stokilometrovou metu zvládne Fetish za 5 sekund. Nejvyšší ryhlost se pohybuje na hodnotě 160 km/h. Maximální dojezd 150-250 km dle razantnosti jízdy potom bude jistě stačit na většinu cest. Venturi plánuje produkci asi padesátky roadsterů.
Venturi Fetish již vyzkoušeli redaktoři Fifth Gear, tady je video z jejich testu.
Druhým modelem je Eclectic, auto, které se může designem směle měřit s lunárními vozidly. Za podivný design se odvděčí naprostou účelností, rovná střecha je totiž pokryta solárními panely, který napájejí elektromotor. Další elektřina přichází i z malé větrné turbínky. Motor o výkonu jen 22 koní nemá s 350 kg těžkým vozem až tolik práce, čtyřčlenná posádka ale může zvětšit hmotnost na více než dvojnásobek. Eclectic je užitečným vozítkem do městských aglomerací.
Video z autosalonu v Paříži s Eclecticem zhlédněte zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.