Dva modely malé automobilky Venturi, původem z Monaka, nakonec půjdou do výroby. A elektrizují!
Venturi se rozhodlo sériově vyrábět své dva modely, které vozilo poslední dobou po autosalonech. Jde o dvousedadlový roadster a městské vozítko.
Roadster se jmenuje Fetish a jde o tunu vážící sporťáček, který je vybaven elektromotorem o výkonu 240 koní a točivém momentu 220 Nm. Není překvapením, že motor s malým autem pěkně zacvičí, zrychlení na stokilometrovou metu zvládne Fetish za 5 sekund. Nejvyšší ryhlost se pohybuje na hodnotě 160 km/h. Maximální dojezd 150-250 km dle razantnosti jízdy potom bude jistě stačit na většinu cest. Venturi plánuje produkci asi padesátky roadsterů.
Venturi Fetish již vyzkoušeli redaktoři Fifth Gear, tady je video z jejich testu.
Druhým modelem je Eclectic, auto, které se může designem směle měřit s lunárními vozidly. Za podivný design se odvděčí naprostou účelností, rovná střecha je totiž pokryta solárními panely, který napájejí elektromotor. Další elektřina přichází i z malé větrné turbínky. Motor o výkonu jen 22 koní nemá s 350 kg těžkým vozem až tolik práce, čtyřčlenná posádka ale může zvětšit hmotnost na více než dvojnásobek. Eclectic je užitečným vozítkem do městských aglomerací.
Video z autosalonu v Paříži s Eclecticem zhlédněte zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.