Mazda představila veřejnosti svoje nejmenší vozítko ve verzi sedan. Zoom zoom mu padne jako ulitý.
Nová Mazda 2 se představila ve své sedanové verzi. Hned na začátek jednu špatnou zprávu. Dvojka v této verzi sice bude dostupná přibližně pětině světové populace, problémem je, že tato populace žije jen na území Číny,
To nám ale nezabrání v tom, abychom se na malý sedan důkladně podívali.
Svoji premiéru si odbude již tento týden na autosalonu Guangzhou Motor Show v Číně, přičemž s výrobou se počítá přímo na místě, v továrně v Pekingu.
Motorová nabídka bude kopírovat škálu hatchbacku, takže na samotném základu se objeví čtyřválec 1,3 o výkonu 75 koní, zlatým středem bude 1,5 o výkonu 84 koní a shůry bude na ostatní shlížet vrcholná 1,5 103 koní.
Nepřekvapí, že design vychází z hatchbacku a je třeba říct, že takto povedený sedan se mezi malými auty hledá asi jen těžko. Záď v žádném případě nepůsobí naroubovaně, celek spolu hraje více než skvěle. Alespoň podle fotek.
Výroba bude zahájena příští rok a s vývozem mimo Čínu se zatím nepočítá. Zatím.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.