Cadillac Escalade Hybrid - kozel ekologem

Marek Litzman, 19. listopadu 2007, 08:27 Google+

I ty nejneočekávatelnější vozy se snaží tvářit zeleně. Taková je doba, takové jsou trendy a vše nemusí vždy dávat smysl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Escalade

Escalade | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Cadillac vybavil svoje největší SVU Escalade hybridní soustavou. Zanechme filosofování nad smyslem snižování spotřeby u tohoto typu aut a podívejme se na jeho techniku.

Ta se sestává ze šestilitrového osmiválce s technologií odpojování přívodu paliva do válců (v případě nízké aktivity se jednoduchým odpojením vstřikování paliva z osmiválce stane čtyřválec) a některými dalšími vymoženostmi, které si kladou za účel snížit spotřebu. Výkon motoru je 337 koní.

Velký motor je dopován hned dvojicí elektromotorů, přičemž oba mají výkon 80 koní. Energii berou z Ni-mh akumulátorů s napětím 300V. Z těch je napájen i energeticky náročný kompresor klimatizace.

Energie do baterií jde skrze rekupurativní systémy. Tedy při brzdění se elektromotory, ze kterých se rafinovaným způsobem stanou generátory, snaží zachytit maximum energie, kterou nabíjejí akumulátory a tato energie je potom použita na napájení palubních přístrojů a samozřejmě elektromotorů v případě potřeby.

Na akumulátory poskytuje Cadillac záruku až 8 let nebo 160 000 ujetých kilometrů. Úsporný Escalade má průměrnou spotřebu přibližně 15 litrů/100 km.

Na závěr se můžete podívat (a umíte-li anglicky, můžete i poslouchat) první dojmy s tímto hybridním mastodontem.

Vytisknout

Diskuze: Cadillac Escalade Hybrid - kozel ekologem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Cee'd

Pozor na hlodavce, útočí na auta!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud