I ty nejneočekávatelnější vozy se snaží tvářit zeleně. Taková je doba, takové jsou trendy a vše nemusí vždy dávat smysl.
Cadillac vybavil svoje největší SVU Escalade hybridní soustavou. Zanechme filosofování nad smyslem snižování spotřeby u tohoto typu aut a podívejme se na jeho techniku.
Ta se sestává ze šestilitrového osmiválce s technologií odpojování přívodu paliva do válců (v případě nízké aktivity se jednoduchým odpojením vstřikování paliva z osmiválce stane čtyřválec) a některými dalšími vymoženostmi, které si kladou za účel snížit spotřebu. Výkon motoru je 337 koní.
Velký motor je dopován hned dvojicí elektromotorů, přičemž oba mají výkon 80 koní. Energii berou z Ni-mh akumulátorů s napětím 300V. Z těch je napájen i energeticky náročný kompresor klimatizace.
Energie do baterií jde skrze rekupurativní systémy. Tedy při brzdění se elektromotory, ze kterých se rafinovaným způsobem stanou generátory, snaží zachytit maximum energie, kterou nabíjejí akumulátory a tato energie je potom použita na napájení palubních přístrojů a samozřejmě elektromotorů v případě potřeby.
Na akumulátory poskytuje Cadillac záruku až 8 let nebo 160 000 ujetých kilometrů. Úsporný Escalade má průměrnou spotřebu přibližně 15 litrů/100 km.
Na závěr se můžete podívat (a umíte-li anglicky, můžete i poslouchat) první dojmy s tímto hybridním mastodontem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.