I ty nejneočekávatelnější vozy se snaží tvářit zeleně. Taková je doba, takové jsou trendy a vše nemusí vždy dávat smysl.
Cadillac vybavil svoje největší SVU Escalade hybridní soustavou. Zanechme filosofování nad smyslem snižování spotřeby u tohoto typu aut a podívejme se na jeho techniku.
Ta se sestává ze šestilitrového osmiválce s technologií odpojování přívodu paliva do válců (v případě nízké aktivity se jednoduchým odpojením vstřikování paliva z osmiválce stane čtyřválec) a některými dalšími vymoženostmi, které si kladou za účel snížit spotřebu. Výkon motoru je 337 koní.
Velký motor je dopován hned dvojicí elektromotorů, přičemž oba mají výkon 80 koní. Energii berou z Ni-mh akumulátorů s napětím 300V. Z těch je napájen i energeticky náročný kompresor klimatizace.
Energie do baterií jde skrze rekupurativní systémy. Tedy při brzdění se elektromotory, ze kterých se rafinovaným způsobem stanou generátory, snaží zachytit maximum energie, kterou nabíjejí akumulátory a tato energie je potom použita na napájení palubních přístrojů a samozřejmě elektromotorů v případě potřeby.
Na akumulátory poskytuje Cadillac záruku až 8 let nebo 160 000 ujetých kilometrů. Úsporný Escalade má průměrnou spotřebu přibližně 15 litrů/100 km.
Na závěr se můžete podívat (a umíte-li anglicky, můžete i poslouchat) první dojmy s tímto hybridním mastodontem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.