I Hyundai Sonata dospěla do poloviny svého životního cyklu, takže je čas na menší omlazení nabídky.
Hyundai vtrhl do vod segmentu s novou Sonatou velmi úspěšně. Konzervativní, přesto líbivý a důstojný design se povedl a díky tomu, že to v Koreji nezkazili ani pod kapotou, ani v interiéru, není důvodu Sonatu přehlížet.
Čtveřice motorů se dočkala přepracování. Základní dvoulitr byl posílen na téměř 160 koní, střední benzín 2,4 dostal navíc 10 koní, aby finální výkon povyskočil na 171 koní. O vrcholném šestiválci 3,3 automobilka prohlašuje, že posílil o 6 koní na konečných 242. Diesel 2,0 CRDi si také o 10 koní polepšil, takže po faceliftu bude jeho výkon 160 koní. Všechny motory mají vykazovat nižší spotřebu a emise.
Sonata dostala nově přepracované detaily na karoserii, auto působí o píď méně korejsky, podtrhuje svoji důstojnost a mohutnost. Přední gril je výraznější, světla jsou větší. Vše je trochu hranatější.
Design interiéru se dočkal také několika změn, z nich nejdůležitější je použití nových, kvalitnějších materiálů. Drobné změny najdeme i ve výbavě.
Sonata s faceliftem se na náš trh dostane na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.