I Hyundai Sonata dospěla do poloviny svého životního cyklu, takže je čas na menší omlazení nabídky.
Hyundai vtrhl do vod segmentu s novou Sonatou velmi úspěšně. Konzervativní, přesto líbivý a důstojný design se povedl a díky tomu, že to v Koreji nezkazili ani pod kapotou, ani v interiéru, není důvodu Sonatu přehlížet.
Čtveřice motorů se dočkala přepracování. Základní dvoulitr byl posílen na téměř 160 koní, střední benzín 2,4 dostal navíc 10 koní, aby finální výkon povyskočil na 171 koní. O vrcholném šestiválci 3,3 automobilka prohlašuje, že posílil o 6 koní na konečných 242. Diesel 2,0 CRDi si také o 10 koní polepšil, takže po faceliftu bude jeho výkon 160 koní. Všechny motory mají vykazovat nižší spotřebu a emise.
Sonata dostala nově přepracované detaily na karoserii, auto působí o píď méně korejsky, podtrhuje svoji důstojnost a mohutnost. Přední gril je výraznější, světla jsou větší. Vše je trochu hranatější.
Design interiéru se dočkal také několika změn, z nich nejdůležitější je použití nových, kvalitnějších materiálů. Drobné změny najdeme i ve výbavě.
Sonata s faceliftem se na náš trh dostane na začátku příštího roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.