Ford Focus dostal facelift již jako hatchback, ostrá verze ST a nyní je na řadě kombík.
Ford ví jak na to, aby se o něm mluvilo. Před měsícem jsme tu měli faceliftovaný Focus hatchback, v pátek tu byla ostrá verze ST a dnes mluvíme o kombíku. A to ještě mají u Fordu v zásobě kupé kabrio, jehož test si můžete přečíst právě dnes na našem serveru.
Přední masku s novými světlomety a nově tvarovaným nárazníkem již známe. Boční linie je tradiční kombík, avšak zadní část zaujme novými světlomety se skvělým novým vykreslením.
Stejně jako do hatchbacku,i do kombíku se podívá úsporný motor 1,6 TDCI, obdoba Bluemotion u Volkswagenu a Greenlinu u Škody. Kombík by měl stlačit spotřebu na 4,3 litru nafty na 100 km. Napomoci by měla i dvouspojková převodovka PowerShift.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.