Ford Focus ST - facelift i speciální edice

Focus ST
Focus ST, foto: Ford
Marek Litzman 9. listopadu 2007 08:39
Sdílej:

Pěkně popořadě. Nejprve byla zveřejněna informace o limitované edici ST500.

Ford je velkým fandou limitovaných edicí, takže se „starou“ verzí se nemůže loučit jinak. 500 mí připomínat Ford GT40, který v roce 1966 triumfoval v Le Mans. Tomu se podřizuje černá barva s pruhy, které se táhnou přes celou kapotu a střechu.

Ačkoliv pod kapotou není žádná změna, zákazníci nejsou ochuzeni o nová sedadla Recaro.

Jestli to půjde tímto tempem dál, nevím, nestanou-li se raritami spíše sériové vozy, které nevzešly ze žádné limitované série.

Druhou novinkou je facelift Focusu ST. Zatím máme k dispozici jedinou fotku, která však říká mnohé. Není asi třeba dodávat, že změny se odehrály v duchu faceliftu standardního Focusu, o kterém jsme psali zde. Změny se tak dotknou jak předních světlometů, tak i zadních svítilen. Nové jsou i nárazníky na obou stranách.

Auto bude v prodeji od března příštího roku. Za novinky považujme startování tlačítkem, u Fordu tak oblíbená funkce, audio jack pro rádia a, světe div se, i zástrčku na 230V pro napájení běžných spotřebičů. Tuto vychytávku nemá ani většina manažerských sedanů a ve Focusu ST její uplatnění příliš nechápu, přesto vítám.

Jinak zůstává vše při starém. 225 koní a z 0 na 100 za 6,5, to jsou ty pravé ochranné značky Focusu ST.

Na závěr ještě malé video připomínající předfaceliftovou verzi Focusu ST.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?