Pěkně popořadě. Nejprve byla zveřejněna informace o limitované edici ST500.
Ford je velkým fandou limitovaných edicí, takže se „starou“ verzí se nemůže loučit jinak. 500 mí připomínat Ford GT40, který v roce 1966 triumfoval v Le Mans. Tomu se podřizuje černá barva s pruhy, které se táhnou přes celou kapotu a střechu.
Ačkoliv pod kapotou není žádná změna, zákazníci nejsou ochuzeni o nová sedadla Recaro.
Jestli to půjde tímto tempem dál, nevím, nestanou-li se raritami spíše sériové vozy, které nevzešly ze žádné limitované série.
Druhou novinkou je facelift Focusu ST. Zatím máme k dispozici jedinou fotku, která však říká mnohé. Není asi třeba dodávat, že změny se odehrály v duchu faceliftu standardního Focusu, o kterém jsme psali zde. Změny se tak dotknou jak předních světlometů, tak i zadních svítilen. Nové jsou i nárazníky na obou stranách.
Auto bude v prodeji od března příštího roku. Za novinky považujme startování tlačítkem, u Fordu tak oblíbená funkce, audio jack pro rádia a, světe div se, i zástrčku na 230V pro napájení běžných spotřebičů. Tuto vychytávku nemá ani většina manažerských sedanů a ve Focusu ST její uplatnění příliš nechápu, přesto vítám.
Jinak zůstává vše při starém. 225 koní a z 0 na 100 za 6,5, to jsou ty pravé ochranné značky Focusu ST.
Na závěr ještě malé video připomínající předfaceliftovou verzi Focusu ST.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.