AKTUALIZOVÁNO O VIDEO; Již málem zapomenutá karoserie typu landaulet se vrací. Maybach 62 nepřichází s kabrioletem, ale landauletem!
Jak jsme čtenáře informovali již před několika týdny, Maybach opravdu představil nový kabriolet. Není to ovšem kabrio v pravém slova smyslu, pouze semi-convertible, jak ho sám Maybach nazývá. Ve skutečnosti jde o reinkarnaci kdysi velmi populární karoserie typu landaulet.
Landaulety jsou vozy, které mají uzavřené místo pro řidiče a místo pro VIP osoby na zadních sedadlech mají možnost odkrýt střechu. Tyto karoserie byly velmi populární v první polovině minulého století, kdy významné osobnosti zdravily lid právě skrz otevřenou střechu landauletů.
Dobrým argumentem pro znovuzavedení této exkluzivní karoserie je nižší konstrukční náročnost. Sundáme-li jen část střechy, tuhost karoserie se tolik nesníží, zůstane totiž zachován střechový oblouk, který má pro tuhost vozu jako celku zásadní význam.
Vzhledem k tomu, že Maybach nemá zájem na výrobě více než 20 kusů, nebylo žádoucí provádět drahé a složité úpravy karoserie pro vyztužení, které by nahradilo celou chybějící střechu v případě klasického kabrioletu. Tak vznikl Landaulet.
Střecha se ve staženém stavu ukrývá ve speciálním „batůžku“. Na své místo je schopna se stáhnout za 16 sekund.
Zbytek je klasický Maybach 62. Luxus, pohodlí, technologie a vysoký výkon dvanáctiválce o objemu 6 litrů a výkonu 612 koní.
AKTUALIZOVÁNO:
V redakci říkáme, že slova i obrázky řeknou mnohé, ale videu se nevyrovnají. Proto jedno takové přinášíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.