AKTUALIZOVÁNO O VIDEO; Již málem zapomenutá karoserie typu landaulet se vrací. Maybach 62 nepřichází s kabrioletem, ale landauletem!
Jak jsme čtenáře informovali již před několika týdny, Maybach opravdu představil nový kabriolet. Není to ovšem kabrio v pravém slova smyslu, pouze semi-convertible, jak ho sám Maybach nazývá. Ve skutečnosti jde o reinkarnaci kdysi velmi populární karoserie typu landaulet.
Landaulety jsou vozy, které mají uzavřené místo pro řidiče a místo pro VIP osoby na zadních sedadlech mají možnost odkrýt střechu. Tyto karoserie byly velmi populární v první polovině minulého století, kdy významné osobnosti zdravily lid právě skrz otevřenou střechu landauletů.
Dobrým argumentem pro znovuzavedení této exkluzivní karoserie je nižší konstrukční náročnost. Sundáme-li jen část střechy, tuhost karoserie se tolik nesníží, zůstane totiž zachován střechový oblouk, který má pro tuhost vozu jako celku zásadní význam.
Vzhledem k tomu, že Maybach nemá zájem na výrobě více než 20 kusů, nebylo žádoucí provádět drahé a složité úpravy karoserie pro vyztužení, které by nahradilo celou chybějící střechu v případě klasického kabrioletu. Tak vznikl Landaulet.
Střecha se ve staženém stavu ukrývá ve speciálním „batůžku“. Na své místo je schopna se stáhnout za 16 sekund.
Zbytek je klasický Maybach 62. Luxus, pohodlí, technologie a vysoký výkon dvanáctiválce o objemu 6 litrů a výkonu 612 koní.
AKTUALIZOVÁNO:
V redakci říkáme, že slova i obrázky řeknou mnohé, ale videu se nevyrovnají. Proto jedno takové přinášíme.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.