Jak jsme čtenáře informovali již před několika týdny, Maybach opravdu představil nový kabriolet. Není to ovšem kabrio v pravém slova smyslu, pouze semi-convertible, jak ho sám Maybach nazývá. Ve skutečnosti jde o reinkarnaci kdysi velmi populární karoserie typu landaulet.
Landaulety jsou vozy, které mají uzavřené místo pro řidiče a místo pro VIP osoby na zadních sedadlech mají možnost odkrýt střechu. Tyto karoserie byly velmi populární v první polovině minulého století, kdy významné osobnosti zdravily lid právě skrz otevřenou střechu landauletů.
Dobrým argumentem pro znovuzavedení této exkluzivní karoserie je nižší konstrukční náročnost. Sundáme-li jen část střechy, tuhost karoserie se tolik nesníží, zůstane totiž zachován střechový oblouk, který má pro tuhost vozu jako celku zásadní význam.
Vzhledem k tomu, že Maybach nemá zájem na výrobě více než 20 kusů, nebylo žádoucí provádět drahé a složité úpravy karoserie pro vyztužení, které by nahradilo celou chybějící střechu v případě klasického kabrioletu. Tak vznikl Landaulet.
Střecha se ve staženém stavu ukrývá ve speciálním „batůžku“. Na své místo je schopna se stáhnout za 16 sekund.
Zbytek je klasický Maybach 62. Luxus, pohodlí, technologie a vysoký výkon dvanáctiválce o objemu 6 litrů a výkonu 612 koní.
AKTUALIZOVÁNO:
V redakci říkáme, že slova i obrázky řeknou mnohé, ale videu se nevyrovnají. Proto jedno takové přinášíme.