Ferrari představilo novou verzi svého testovacího závoďáku FXX. Evoluzione je nejen silnější, ale zlepšilo se v mnoha dalších ohlecech.
Ferrari představilo první výsledky svého, již dva roky běžícího programu FXX. O co šlo? Lid měl možnost si za lidových cca 40 milionů korun koupit jeden speciál Ferrari FXX a absolvovat s ním několik okruhových závodů. Mimo to, že si sám trochu zařádil, pomohl tím i automobilce, která tak získávala cenná data pro další ladění svých modelů i monopostů.
Jeden z výsledků se dostavil. FXX se dostalo do další generace s názvem FXX Evoluzione. Co přinese závodníkům nového?
Asi nejvýraznější je navýšení výkonu. Zatímco současná generace speciálu generovala z dvanáctiválce o objemu 6,2 litru 800 koní, nová si o dalších 60 polepší. To je na atmosferický motor opravdu hodně, však svého maxima dosahuje v 9500ot/min.
Změnila se i převodovka. Rychlost přeřazení klesla o čtvrtinu na výsledných 60 milisekund, což naznačuje použití převodovky z F1. Převody navíc byly upraveny tak, aby byly sladěny s posunutím omezovače o 1000 otáček dál.
Změnilo se i nastavení podvozku a to tak, aby se trochu více šetřily pneumatiky, které jsou mimochodem také nové.
Vylepšil se i brzdový systém, aerodynamika celého auta, zkrátka Ferrari se snaží přivést svůj speciál téměř k dokonalosti.
A co taková dokonalost stojí? Bez daně 1,5 milionu eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.