Ferrari představilo novou verzi svého testovacího závoďáku FXX. Evoluzione je nejen silnější, ale zlepšilo se v mnoha dalších ohlecech.
Ferrari představilo první výsledky svého, již dva roky běžícího programu FXX. O co šlo? Lid měl možnost si za lidových cca 40 milionů korun koupit jeden speciál Ferrari FXX a absolvovat s ním několik okruhových závodů. Mimo to, že si sám trochu zařádil, pomohl tím i automobilce, která tak získávala cenná data pro další ladění svých modelů i monopostů.
Jeden z výsledků se dostavil. FXX se dostalo do další generace s názvem FXX Evoluzione. Co přinese závodníkům nového?
Asi nejvýraznější je navýšení výkonu. Zatímco současná generace speciálu generovala z dvanáctiválce o objemu 6,2 litru 800 koní, nová si o dalších 60 polepší. To je na atmosferický motor opravdu hodně, však svého maxima dosahuje v 9500ot/min.
Změnila se i převodovka. Rychlost přeřazení klesla o čtvrtinu na výsledných 60 milisekund, což naznačuje použití převodovky z F1. Převody navíc byly upraveny tak, aby byly sladěny s posunutím omezovače o 1000 otáček dál.
Změnilo se i nastavení podvozku a to tak, aby se trochu více šetřily pneumatiky, které jsou mimochodem také nové.
Vylepšil se i brzdový systém, aerodynamika celého auta, zkrátka Ferrari se snaží přivést svůj speciál téměř k dokonalosti.
A co taková dokonalost stojí? Bez daně 1,5 milionu eur.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.