Subru konečně vypustilo oficiální údaje ke svému nejostřejšímu modelu, Impreze WRX STi. A bude ostrá jako řádně nabroušená břitva.
Impreza WRX STi.
Ta slova. Ta vášeň. Ta rychlost. Stačí jen někde zaslechnout...a vy už v duchu sedíte uvnitř. V závodnické kombinéze. V helmě. S navigátorem na sedadle spolujezdce. S motorem vytočeným do astronomických otáček. Čekáte, až před vámi konečně mávnou tím zpropadeným praporkem...
Legenda předchází toho jméno mnohem dříve, než samo přišlo. I zde jsme o něm psali již víckrát, zatím vždy jen ve spekulacích. Konečně to tu máme definitivně. WRX STi je tu!
Plochý dvoulitrový čtyřválec dostal obří dávku antiastmatik a dokáže ze sebe dávat neskutečné výkony. Až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru je neskutečný výkon. Subaru se dušuje, že dalo pozor na to, aby přísun výkonu byl co možná nejlineárnější. Točivý moment nastupuje na vrchol v 4400 ot./min. a to s hodnotou 422 Nm. Výkon dosáhne maxima ve 6400ot./min.
Přes šestistupňový manuál jde výkon na všechna čtyři kola. Obě nápravy mají samosvorné diferenciály a středový diferenciál obsahuje systém DCCD (Driver’s Control Center Differential), který by měl zaručit to, aby každé kolo dostalo přesně tolik síly, kolik potřebuje. U Subaru nemáme důvod tomu nevěřit. Přes kola 245/40 R18 se výkon má šanci dostat i na silnici. Pomůže mu v tom inovovaný systém kontroly trakce a jízdní stability VDC. Ten je možné úplně vypnout, nebo zvolit jeden ze dvou módů – normal a traction.
Je libo brzdit? Brembo pomůže. Podobně jako i v minulosti, Subaru spolupracovalo na vývoji brzdového systému právě s touto renomovanou firmou.
K lepším jízdním vlastnostem by měla dopomoct přepracovaná konstrukce vozu. Motor je o 2,2 cm níže, což má blahodárný vliv na těžiště. Rozchody kol se naopak zvětšily na obou nápravách přibližně o 4 cm. Rozvor je 2625 mm.
4415 mm, to je hodnota délky, 1795 mm je Impreza široká a vysoká je 1475 mm. Zavazadlový prostor má 300 litrů. Zkrátka rodinný hatchback. Tedy dokud neodmávnou ten praporek...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.