Subru konečně vypustilo oficiální údaje ke svému nejostřejšímu modelu, Impreze WRX STi. A bude ostrá jako řádně nabroušená břitva.
Impreza WRX STi.
Ta slova. Ta vášeň. Ta rychlost. Stačí jen někde zaslechnout...a vy už v duchu sedíte uvnitř. V závodnické kombinéze. V helmě. S navigátorem na sedadle spolujezdce. S motorem vytočeným do astronomických otáček. Čekáte, až před vámi konečně mávnou tím zpropadeným praporkem...
Legenda předchází toho jméno mnohem dříve, než samo přišlo. I zde jsme o něm psali již víckrát, zatím vždy jen ve spekulacích. Konečně to tu máme definitivně. WRX STi je tu!
Plochý dvoulitrový čtyřválec dostal obří dávku antiastmatik a dokáže ze sebe dávat neskutečné výkony. Až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru je neskutečný výkon. Subaru se dušuje, že dalo pozor na to, aby přísun výkonu byl co možná nejlineárnější. Točivý moment nastupuje na vrchol v 4400 ot./min. a to s hodnotou 422 Nm. Výkon dosáhne maxima ve 6400ot./min.
Přes šestistupňový manuál jde výkon na všechna čtyři kola. Obě nápravy mají samosvorné diferenciály a středový diferenciál obsahuje systém DCCD (Driver’s Control Center Differential), který by měl zaručit to, aby každé kolo dostalo přesně tolik síly, kolik potřebuje. U Subaru nemáme důvod tomu nevěřit. Přes kola 245/40 R18 se výkon má šanci dostat i na silnici. Pomůže mu v tom inovovaný systém kontroly trakce a jízdní stability VDC. Ten je možné úplně vypnout, nebo zvolit jeden ze dvou módů – normal a traction.
Je libo brzdit? Brembo pomůže. Podobně jako i v minulosti, Subaru spolupracovalo na vývoji brzdového systému právě s touto renomovanou firmou.
K lepším jízdním vlastnostem by měla dopomoct přepracovaná konstrukce vozu. Motor je o 2,2 cm níže, což má blahodárný vliv na těžiště. Rozchody kol se naopak zvětšily na obou nápravách přibližně o 4 cm. Rozvor je 2625 mm.
4415 mm, to je hodnota délky, 1795 mm je Impreza široká a vysoká je 1475 mm. Zavazadlový prostor má 300 litrů. Zkrátka rodinný hatchback. Tedy dokud neodmávnou ten praporek...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.