Subaru Impreza WRX STi – tak jsme se dočkali!

Marek Litzman, 30. října 2007, 08:09 Google+

Subru konečně vypustilo oficiální údaje ke svému nejostřejšímu modelu, Impreze WRX STi. A bude ostrá jako řádně nabroušená břitva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza WRX STi

Impreza WRX STi | foto: Subaru

Sdílejte článek

Impreza WRX STi.

Ta slova. Ta vášeň. Ta rychlost. Stačí jen někde zaslechnout...a vy už v duchu sedíte uvnitř. V závodnické kombinéze. V helmě. S navigátorem na sedadle spolujezdce. S motorem vytočeným do astronomických otáček. Čekáte, až před vámi konečně mávnou tím zpropadeným praporkem...

Legenda předchází toho jméno mnohem dříve, než samo přišlo. I zde jsme o něm psali již víckrát, zatím vždy jen ve spekulacích. Konečně to tu máme definitivně. WRX STi je tu!

Plochý dvoulitrový čtyřválec dostal obří dávku antiastmatik a dokáže ze sebe dávat neskutečné výkony. Až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru je neskutečný výkon. Subaru se dušuje, že dalo pozor na to, aby přísun výkonu byl co možná nejlineárnější. Točivý moment nastupuje na vrchol v 4400 ot./min. a to s hodnotou 422 Nm. Výkon dosáhne maxima ve 6400ot./min.

Přes šestistupňový manuál jde výkon na všechna čtyři kola. Obě nápravy mají samosvorné diferenciály a středový diferenciál obsahuje systém DCCD (Driver’s Control Center Differential), který by měl zaručit to, aby každé kolo dostalo přesně tolik síly, kolik potřebuje. U Subaru nemáme důvod tomu nevěřit. Přes kola 245/40 R18 se výkon má šanci dostat i na silnici. Pomůže mu v tom inovovaný systém kontroly trakce a jízdní stability VDC. Ten je možné úplně vypnout, nebo zvolit jeden ze dvou módů – normal a traction.

Je libo brzdit? Brembo pomůže. Podobně jako i v minulosti, Subaru spolupracovalo na vývoji brzdového systému právě s touto renomovanou firmou.

K lepším jízdním vlastnostem by měla dopomoct přepracovaná konstrukce vozu. Motor je o 2,2 cm níže, což má blahodárný vliv na těžiště. Rozchody kol se naopak zvětšily na obou nápravách přibližně o 4 cm. Rozvor je 2625 mm.

4415 mm, to je hodnota délky, 1795 mm je Impreza široká a vysoká je 1475 mm. Zavazadlový prostor má 300 litrů. Zkrátka rodinný hatchback. Tedy dokud neodmávnou ten praporek...

Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza WRX STi – tak jsme se dočkali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového modelu Scala v Mladé Boleslavi

Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Ford Transit Nugget

Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Ilustrační foto

Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

Mercedes Benz Marco Polo

Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

Peugeot e-Traveller

Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

Ilustrační foto

Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

Elon Musk (Wikimedia/Nasa/Public Domain)

Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

reklama

Doporučujeme

XC60

Koncept Volvo XC60

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

  2. Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

  3. Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

  4. Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

  5. Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

  6. Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud