Subaru Impreza WRX STi – tak jsme se dočkali!

Impreza WRX STi
Impreza WRX STi, foto: Subaru
Marek Litzman 30. října 2007 08:09
Sdílej:

Subru konečně vypustilo oficiální údaje ke svému nejostřejšímu modelu, Impreze WRX STi. A bude ostrá jako řádně nabroušená břitva.

Impreza WRX STi.

Ta slova. Ta vášeň. Ta rychlost. Stačí jen někde zaslechnout...a vy už v duchu sedíte uvnitř. V závodnické kombinéze. V helmě. S navigátorem na sedadle spolujezdce. S motorem vytočeným do astronomických otáček. Čekáte, až před vámi konečně mávnou tím zpropadeným praporkem...

Legenda předchází toho jméno mnohem dříve, než samo přišlo. I zde jsme o něm psali již víckrát, zatím vždy jen ve spekulacích. Konečně to tu máme definitivně. WRX STi je tu!

Plochý dvoulitrový čtyřválec dostal obří dávku antiastmatik a dokáže ze sebe dávat neskutečné výkony. Až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru je neskutečný výkon. Subaru se dušuje, že dalo pozor na to, aby přísun výkonu byl co možná nejlineárnější. Točivý moment nastupuje na vrchol v 4400 ot./min. a to s hodnotou 422 Nm. Výkon dosáhne maxima ve 6400ot./min.

Přes šestistupňový manuál jde výkon na všechna čtyři kola. Obě nápravy mají samosvorné diferenciály a středový diferenciál obsahuje systém DCCD (Driver’s Control Center Differential), který by měl zaručit to, aby každé kolo dostalo přesně tolik síly, kolik potřebuje. U Subaru nemáme důvod tomu nevěřit. Přes kola 245/40 R18 se výkon má šanci dostat i na silnici. Pomůže mu v tom inovovaný systém kontroly trakce a jízdní stability VDC. Ten je možné úplně vypnout, nebo zvolit jeden ze dvou módů – normal a traction.

Je libo brzdit? Brembo pomůže. Podobně jako i v minulosti, Subaru spolupracovalo na vývoji brzdového systému právě s touto renomovanou firmou.

K lepším jízdním vlastnostem by měla dopomoct přepracovaná konstrukce vozu. Motor je o 2,2 cm níže, což má blahodárný vliv na těžiště. Rozchody kol se naopak zvětšily na obou nápravách přibližně o 4 cm. Rozvor je 2625 mm.

4415 mm, to je hodnota délky, 1795 mm je Impreza široká a vysoká je 1475 mm. Zavazadlový prostor má 300 litrů. Zkrátka rodinný hatchback. Tedy dokud neodmávnou ten praporek...

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.