V první evropské továrně Kia Motors ve slovenské Žilině se v tomto týdnu začala vyrábět již třetí karosářská verze modelu Cee'd. Po pětidveřovém hatchbacku a kombi teď přišel čas na sportovní třídveřový hatchback - Kia Pro cee'd.
Továrna v Žilině byla investicí ve výši miliardy euro a disponuje nejmodernější výrobní linkou. Díky tomu se podařilo oproti plánu se šestitýdenním předstihem již v tomto týdnu rozběhnout sériovou výrobu nového Kia Pro-cee'd.
Nová třídveřová Kia Pro-cee'd si odbyla svou světovou premiéru v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, Modely rodiny cee'd tak představují expanzi značky Kia do nejprodávanějšího segmentu - nižší střední třídy. Pro-cee'd je proti pětidveřovému modelu cee'd o 15 milimetrů delší, o 30 milimetrů nižší a také lehčí. Nový Pro-cee'd, třetí člen rodiny cee'd, tak přináší do segmentu C ještě více sportovního stylu.
"Kvalita výroby i úroveň produktivity, jež dosáhla naše žilinská továrna, jsou zcela zřejmé," prohlásil In-Kyu Bae, prezident a ředitel Kia Motors Slovakia (KMS). "Oba tyto faktory plus schopnosti a přizpůsobivost našich pracovníků nám proto umožnily o šest týdnů uspíšit dodání nového modelu Pro-cee'd prvnímu zákazníkovi."
Jean-Charles Lievens, první viceprezident Kia Motors Europe, dodává: "od svého uvedení na evropský trh v prosinci loňského roku jsme zaregistrovali již více než 100000 objednávek pětidveřového modelu cee'd, vozu, který získal v crashtestu EuroNCAP pět hvězdiček, a který hraje klíčovou roli v růstu značky Kia v Evropě. Nyní po představení Kia Pro-cee'd se náš růst zaměří také na zákazníky se smyslem pro sportovnost - doufáme, že vůz zaujme mnoho evropských zákazníků, kteří dosud mezi námi nabízenými vozy nenašli to, co je zajímá - nehledají rodinný vůz, ale zajímají se spíše o třídvěřová, sportovně střižená auta."
Kia Pro-cee'd má prodlouženou přední kapotu, malou přední masku, přední světla s pozměněným designem, širší nárazník s nápadným spoilerem, širší cetnrální nasávací otvor vzduchu a větší mlhovky. Čelní sklo je mnohem větší a přední dveře jsou o 276 mm delší. Boční profil vozu je opravdu atraktivní, s linií strmějii stoupající směrem k zádi vozu. Navzdory skutečnosti, že je vůz snížen a má sportovnější vzhled, poskytuje Kia Pro-cee'd dostatek prostoru pro nohy jak na předních, tak na zadních sedadlech, a zavazadlový prostor má stále dostatečnou kapacitu 340 litrů. Tedy stejnou hodnotu jako pětidveřová verze cee'd.
Kia Pro-cee'd by se měla do celoevropského prodeje dostat ¨na začátku příštího roku, a díky kvalitě a odolnosti vozů, vyrobených na Slovensku, dostává každý model cee'd do vínku unikátní záruku Kia na dobu 7 let nebo 150000 kilometrů.
2600 Vysoce trénovaných zaměstnanců, kteří v žilinské továrně pracují ve dvou směnách, vyrábí v současné chvíli čtyři různé modely Kia - pětidveřový hatchback cee'd, kombi cee'd Sporty Wagon, třídveřový model Pro-cee'd a vůz SUV Kia Sportage - to vše na jediné výrobní lince.
Kia si je jista, že její továrna v Žilině brzy dosáhne špičkové výkonnosti a produktivity při zachování maximální kvality výroby - cílem je dosažení výroby 100 vozů na zaměstnance a rok - tím by se měla továrna stát nejproduktivnějším výrobním závodem v Evropě.
Zdroj: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.