V první evropské továrně Kia Motors ve slovenské Žilině se v tomto týdnu začala vyrábět již třetí karosářská verze modelu Cee'd. Po pětidveřovém hatchbacku a kombi teď přišel čas na sportovní třídveřový hatchback - Kia Pro cee'd.
Továrna v Žilině byla investicí ve výši miliardy euro a disponuje nejmodernější výrobní linkou. Díky tomu se podařilo oproti plánu se šestitýdenním předstihem již v tomto týdnu rozběhnout sériovou výrobu nového Kia Pro-cee'd.
Nová třídveřová Kia Pro-cee'd si odbyla svou světovou premiéru v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, Modely rodiny cee'd tak představují expanzi značky Kia do nejprodávanějšího segmentu - nižší střední třídy. Pro-cee'd je proti pětidveřovému modelu cee'd o 15 milimetrů delší, o 30 milimetrů nižší a také lehčí. Nový Pro-cee'd, třetí člen rodiny cee'd, tak přináší do segmentu C ještě více sportovního stylu.
"Kvalita výroby i úroveň produktivity, jež dosáhla naše žilinská továrna, jsou zcela zřejmé," prohlásil In-Kyu Bae, prezident a ředitel Kia Motors Slovakia (KMS). "Oba tyto faktory plus schopnosti a přizpůsobivost našich pracovníků nám proto umožnily o šest týdnů uspíšit dodání nového modelu Pro-cee'd prvnímu zákazníkovi."
Jean-Charles Lievens, první viceprezident Kia Motors Europe, dodává: "od svého uvedení na evropský trh v prosinci loňského roku jsme zaregistrovali již více než 100000 objednávek pětidveřového modelu cee'd, vozu, který získal v crashtestu EuroNCAP pět hvězdiček, a který hraje klíčovou roli v růstu značky Kia v Evropě. Nyní po představení Kia Pro-cee'd se náš růst zaměří také na zákazníky se smyslem pro sportovnost - doufáme, že vůz zaujme mnoho evropských zákazníků, kteří dosud mezi námi nabízenými vozy nenašli to, co je zajímá - nehledají rodinný vůz, ale zajímají se spíše o třídvěřová, sportovně střižená auta."
Kia Pro-cee'd má prodlouženou přední kapotu, malou přední masku, přední světla s pozměněným designem, širší nárazník s nápadným spoilerem, širší cetnrální nasávací otvor vzduchu a větší mlhovky. Čelní sklo je mnohem větší a přední dveře jsou o 276 mm delší. Boční profil vozu je opravdu atraktivní, s linií strmějii stoupající směrem k zádi vozu. Navzdory skutečnosti, že je vůz snížen a má sportovnější vzhled, poskytuje Kia Pro-cee'd dostatek prostoru pro nohy jak na předních, tak na zadních sedadlech, a zavazadlový prostor má stále dostatečnou kapacitu 340 litrů. Tedy stejnou hodnotu jako pětidveřová verze cee'd.
Kia Pro-cee'd by se měla do celoevropského prodeje dostat ¨na začátku příštího roku, a díky kvalitě a odolnosti vozů, vyrobených na Slovensku, dostává každý model cee'd do vínku unikátní záruku Kia na dobu 7 let nebo 150000 kilometrů.
2600 Vysoce trénovaných zaměstnanců, kteří v žilinské továrně pracují ve dvou směnách, vyrábí v současné chvíli čtyři různé modely Kia - pětidveřový hatchback cee'd, kombi cee'd Sporty Wagon, třídveřový model Pro-cee'd a vůz SUV Kia Sportage - to vše na jediné výrobní lince.
Kia si je jista, že její továrna v Žilině brzy dosáhne špičkové výkonnosti a produktivity při zachování maximální kvality výroby - cílem je dosažení výroby 100 vozů na zaměstnance a rok - tím by se měla továrna stát nejproduktivnějším výrobním závodem v Evropě.
Zdroj: Kia Motors
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).