Autosalon v Sydney přichystal další zajímavý kousek, byla zde představena nejsilnější verze Mazdy 3, MPS Extreme.
Někteří zkrátka nevědí kdy mají mít dost. Mazda postavila jeden z nejrychlejších a nejsilnějších hothatchů současné doby. Do hatchbacku nacpali přeplňovaný motor 2,3, vrcholnou motorizaci většího sedanu 6.
260 koní a 380 Nm točivého momentu jde na přední kola a to je samo o sobě velmi odvážné. A to i přesto, že mezi koly je umístěn samosvorný diferenciál, který by měl přebytek výkonu trochu eliminovat. Pro Austrálii je to asi málo.
Murray Coote se spolu s Mazdou domluvil na dalším vylepšení už tak skvělého rychlíku. 285 koní a 425 Nm, to je porce, kterou nyní bude muset snést dvojice kol vepředu. To je opravdu hodně.
Když už jsme u kol, budou to devatenáctky, nazuty na nich budou Dunlopy o rozměru 225/35.
Mnoha změn se dočkal podvozek. Mimo to, že se přikrčil o 25 milimetrů, dostal i novou geometrii a jiné naladění. Díky tomu všemu by mělo být snazší přenést mamutí sílu na silnici a zároveň si i lépe užít v zatáčkách.
Bohužel, Mazda 3 MPS Extreme bude k dostání jen v Austrálii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.