Autosalon v Sydney přichystal další zajímavý kousek, byla zde představena nejsilnější verze Mazdy 3, MPS Extreme.
Někteří zkrátka nevědí kdy mají mít dost. Mazda postavila jeden z nejrychlejších a nejsilnějších hothatchů současné doby. Do hatchbacku nacpali přeplňovaný motor 2,3, vrcholnou motorizaci většího sedanu 6.
260 koní a 380 Nm točivého momentu jde na přední kola a to je samo o sobě velmi odvážné. A to i přesto, že mezi koly je umístěn samosvorný diferenciál, který by měl přebytek výkonu trochu eliminovat. Pro Austrálii je to asi málo.
Murray Coote se spolu s Mazdou domluvil na dalším vylepšení už tak skvělého rychlíku. 285 koní a 425 Nm, to je porce, kterou nyní bude muset snést dvojice kol vepředu. To je opravdu hodně.
Když už jsme u kol, budou to devatenáctky, nazuty na nich budou Dunlopy o rozměru 225/35.
Mnoha změn se dočkal podvozek. Mimo to, že se přikrčil o 25 milimetrů, dostal i novou geometrii a jiné naladění. Díky tomu všemu by mělo být snazší přenést mamutí sílu na silnici a zároveň si i lépe užít v zatáčkách.
Bohužel, Mazda 3 MPS Extreme bude k dostání jen v Austrálii.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?