Autosalon v Sydney se stane svědkem představení zatím nejvýkonnějšího Mondea určeného pro tamní trh.
Nová, zatím nejsilnější motorizace se bude jmenovat XR5 Turbo. Pokud máte pocit, že už jste o tomto označení někdy slyšeli, máte naprostou pravdu.
Focus XR5 Turbo je v prodeji již delší dobu. V našich končinách se jen skrývá za přezdívkou ST.
Motor je nám tak dobře známý, jde o přeplňovaný pětiválec o výkonu 162 kW (220 koní). Oproti ostrému ST přišel o 5 koníků, jde pravděpodobně o menší ústupek spotřebě, průběhu točivého momentu a emisím. To potvrzuje i točivý moment 320 Nm, který by měl být k dispozici již od skvělých 1500 otáček.
Tomu sekunduje šestistupňová manuální převodovka. Údajně lze dosáhnout kombinované spotřeby 9,5 litru, při využití turbo potenciálu to však bude mnohem víc.
Exteriér dostál několika menších změn, které ho však promění v trochu sportovnější. Podvozek se trochu přiblížil k zemi, odpružení je sportovněji tužší.
A my budeme dál očekávat opravdu výkonné Mondeo...
Náš nedávný test Fordu Mondeo si můžete přečíst zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?