Autosalon v Sydney se stane svědkem představení zatím nejvýkonnějšího Mondea určeného pro tamní trh.
Nová, zatím nejsilnější motorizace se bude jmenovat XR5 Turbo. Pokud máte pocit, že už jste o tomto označení někdy slyšeli, máte naprostou pravdu.
Focus XR5 Turbo je v prodeji již delší dobu. V našich končinách se jen skrývá za přezdívkou ST.
Motor je nám tak dobře známý, jde o přeplňovaný pětiválec o výkonu 162 kW (220 koní). Oproti ostrému ST přišel o 5 koníků, jde pravděpodobně o menší ústupek spotřebě, průběhu točivého momentu a emisím. To potvrzuje i točivý moment 320 Nm, který by měl být k dispozici již od skvělých 1500 otáček.
Tomu sekunduje šestistupňová manuální převodovka. Údajně lze dosáhnout kombinované spotřeby 9,5 litru, při využití turbo potenciálu to však bude mnohem víc.
Exteriér dostál několika menších změn, které ho však promění v trochu sportovnější. Podvozek se trochu přiblížil k zemi, odpružení je sportovněji tužší.
A my budeme dál očekávat opravdu výkonné Mondeo...
Náš nedávný test Fordu Mondeo si můžete přečíst zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.