Autosalon v Sydney se stane svědkem představení zatím nejvýkonnějšího Mondea určeného pro tamní trh.
Nová, zatím nejsilnější motorizace se bude jmenovat XR5 Turbo. Pokud máte pocit, že už jste o tomto označení někdy slyšeli, máte naprostou pravdu.
Focus XR5 Turbo je v prodeji již delší dobu. V našich končinách se jen skrývá za přezdívkou ST.
Motor je nám tak dobře známý, jde o přeplňovaný pětiválec o výkonu 162 kW (220 koní). Oproti ostrému ST přišel o 5 koníků, jde pravděpodobně o menší ústupek spotřebě, průběhu točivého momentu a emisím. To potvrzuje i točivý moment 320 Nm, který by měl být k dispozici již od skvělých 1500 otáček.
Tomu sekunduje šestistupňová manuální převodovka. Údajně lze dosáhnout kombinované spotřeby 9,5 litru, při využití turbo potenciálu to však bude mnohem víc.
Exteriér dostál několika menších změn, které ho však promění v trochu sportovnější. Podvozek se trochu přiblížil k zemi, odpružení je sportovněji tužší.
A my budeme dál očekávat opravdu výkonné Mondeo...
Náš nedávný test Fordu Mondeo si můžete přečíst zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.