Autosalon v Sydney se stane svědkem představení zatím nejvýkonnějšího Mondea určeného pro tamní trh.
Nová, zatím nejsilnější motorizace se bude jmenovat XR5 Turbo. Pokud máte pocit, že už jste o tomto označení někdy slyšeli, máte naprostou pravdu.
Focus XR5 Turbo je v prodeji již delší dobu. V našich končinách se jen skrývá za přezdívkou ST.
Motor je nám tak dobře známý, jde o přeplňovaný pětiválec o výkonu 162 kW (220 koní). Oproti ostrému ST přišel o 5 koníků, jde pravděpodobně o menší ústupek spotřebě, průběhu točivého momentu a emisím. To potvrzuje i točivý moment 320 Nm, který by měl být k dispozici již od skvělých 1500 otáček.
Tomu sekunduje šestistupňová manuální převodovka. Údajně lze dosáhnout kombinované spotřeby 9,5 litru, při využití turbo potenciálu to však bude mnohem víc.
Exteriér dostál několika menších změn, které ho však promění v trochu sportovnější. Podvozek se trochu přiblížil k zemi, odpružení je sportovněji tužší.
A my budeme dál očekávat opravdu výkonné Mondeo...
Náš nedávný test Fordu Mondeo si můžete přečíst zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?