Nejrychlejší Touareg se představí na autosalonu v Sydney. Říkají mu R50.
Volkswagen již avizoval, že jeho modely R budou tím sportovnějším z toho, co lze od této značky koupit. Označení R se nevyhnulo ani největšímu z nabídky SUV, Touaregu.
Pod kapotou zůstal osvědčený vidlicový desetiválec TDI, svého času nejsilnější diesel v osobních vozech. Původní výkon 313 koní a 750 Nm byl řádně zvýšen až na konečnou hodnotu 350 koní a neskutečných 850 Nm. Rychlé SUV tak bude mít opravdové ambice na titul trhače silnic.
Zrychlení z nuly na 100 se díky tomu pohybuje na hodnotě 6,7 sekundy, maximální rychlost je na hodnotě 235 km/h.
Vše podporuje i řada kosmetických změn jakými jsou nové nárazníky a nástavce prahů. V interiéru najdeme kožená sedadla se sportovnějším tvarováním a když vše doplní kola o průměru 21 palců, je jasné, že o terénu zde nemůže být žádná řeč.
Ve skutečnosti však není R50 nejrychlejším modelem. Před nedávnem byla postavena edice Sport, která disponovala pod kapotou dvanáctiválcem, který dokázal zrychlení 0-100 stlačit pod 6 sekund.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.