Nejrychlejší Touareg se představí na autosalonu v Sydney. Říkají mu R50.
Volkswagen již avizoval, že jeho modely R budou tím sportovnějším z toho, co lze od této značky koupit. Označení R se nevyhnulo ani největšímu z nabídky SUV, Touaregu.
Pod kapotou zůstal osvědčený vidlicový desetiválec TDI, svého času nejsilnější diesel v osobních vozech. Původní výkon 313 koní a 750 Nm byl řádně zvýšen až na konečnou hodnotu 350 koní a neskutečných 850 Nm. Rychlé SUV tak bude mít opravdové ambice na titul trhače silnic.
Zrychlení z nuly na 100 se díky tomu pohybuje na hodnotě 6,7 sekundy, maximální rychlost je na hodnotě 235 km/h.
Vše podporuje i řada kosmetických změn jakými jsou nové nárazníky a nástavce prahů. V interiéru najdeme kožená sedadla se sportovnějším tvarováním a když vše doplní kola o průměru 21 palců, je jasné, že o terénu zde nemůže být žádná řeč.
Ve skutečnosti však není R50 nejrychlejším modelem. Před nedávnem byla postavena edice Sport, která disponovala pod kapotou dvanáctiválcem, který dokázal zrychlení 0-100 stlačit pod 6 sekund.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.