Renault přichystal pro své nejmenší MPV facelift a novou karosářskou variantu. Bude to stačit k záchraně prodejů?
Renault u svých MPV drží jasnou hierarchii. Největší je Espace, prostřední Scénic a nejmenší Modus. Jak Espace, tak i Scénic se vyrábějí ve dvou karosářských variantách, normální a Grand, tedy lehce natažená. Jen Modus byl sám samotinký. To se ale mění a na scénu přichází Grand Modus.
Stávající Modus se jen přejmenoval na New Modus, po generační obměně však vypadá velmi podobně. Jasně patrné jsou nové přední i zadní svítilny, další změny jsou spíše kosmetické. New Modus bude nabízet délku 3,87 metru a rozvor 2,48 metru.
Novinkou je Grand Modus. Tento nafouknutý prcek se dostává na délku přes 4 metry, přesněji 4,03 metru. Rozvor se zvětšil přibližně o necelý decimetr na 2,58 metru, dalších 7 centimetrů připadá na zadní převis. Díky tomu rostl razantně především kufr.
Ten totiž nabízí objem od 305 do 410 litrů v závislosti na poloze sedaček, které jsou posunovací. Oproti „malému“ Modusu, který nabízí rozptyl 217 – 293 litrů jde o příjemné zlepšení. Při sklopení zadních sedaček je možné naložit až 1454 litrů, o 150 více než u krátké verze.
Uvidíme, podaří-li se Renaultu zvrátit nepříznivé prodeje tohoto malého modelu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.