Renault přichystal pro své nejmenší MPV facelift a novou karosářskou variantu. Bude to stačit k záchraně prodejů?
Renault u svých MPV drží jasnou hierarchii. Největší je Espace, prostřední Scénic a nejmenší Modus. Jak Espace, tak i Scénic se vyrábějí ve dvou karosářských variantách, normální a Grand, tedy lehce natažená. Jen Modus byl sám samotinký. To se ale mění a na scénu přichází Grand Modus.
Stávající Modus se jen přejmenoval na New Modus, po generační obměně však vypadá velmi podobně. Jasně patrné jsou nové přední i zadní svítilny, další změny jsou spíše kosmetické. New Modus bude nabízet délku 3,87 metru a rozvor 2,48 metru.
Novinkou je Grand Modus. Tento nafouknutý prcek se dostává na délku přes 4 metry, přesněji 4,03 metru. Rozvor se zvětšil přibližně o necelý decimetr na 2,58 metru, dalších 7 centimetrů připadá na zadní převis. Díky tomu rostl razantně především kufr.
Ten totiž nabízí objem od 305 do 410 litrů v závislosti na poloze sedaček, které jsou posunovací. Oproti „malému“ Modusu, který nabízí rozptyl 217 – 293 litrů jde o příjemné zlepšení. Při sklopení zadních sedaček je možné naložit až 1454 litrů, o 150 více než u krátké verze.
Uvidíme, podaří-li se Renaultu zvrátit nepříznivé prodeje tohoto malého modelu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.