Citroen oznámil, že do segmentu lehkých užitkových vozů uvede nový model - Citroen Nemo. Ten si svou veřejnou světovou premiéru odbude na autosalonu v Amsterdamu 25. října. Jde o základní kompaktní Van, který by mohl nahradit současné Berlingo, a který představuje inovativní řešení
pro potřeby mnoha malých živnostníků. Do prodeje by se vůz měl (přinejmenším ve Velké Británii) dostat ve druhém čtvrtletí roku 2008. Primární určení Citroenu Nemo je pro městskou a příměstskou dopravu, čemuž vyhovuje kompaktními rozměry, snadnou ovladatelností a nízkými emisemi škodlivin (119g/km oxidu uhličitého s motorem 1.4HDi).
Délka modelu Nemo je jen 3,86m, ale přesto pojme až 2,5 m3 nákladcu o hmotnosti až 610 kg. Nemo bude zpočátku nabízeno s benzínovým motorem 1.4i o výkonu 75 koní a ultraekonomickým dieselovým motorem Citroen 1.4HDi o výkonu 70 koní (průměrná kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km).
Jako volitelná výbava verzí 1.4 HDi bude nabízena pětistupňová automatizovaná převodovka. Ta kombinuje výhody automatické převodovky s úsporností manuálu, což zákazníci při městském a příměstském provozu obzváště ocení.
Nemo bude disponovat podle přání zákazníka jedněmi nebo dvěma posuvnými bočními dveřmi a dvojitými zadními dveřmi, které lze otevřít v úhlu až 180 stupňů. Navíc představí Nemo také modulární sedačku spolujezdce Extenso a modulární systém posuvné a vyjímatelné přepážky, díky čemuž bude možno vůz provozovat v mnoha konfiguracích přepravy nákladu. Sedačka Extenso se dá sklopit do vodorovné polohy nebo celá schovat pod podlahu, čímž se prodlouží délka prostoru pro náklad o skoro metr. Se schovanou sedačkou Extenso je možno ve voze přepravit až 2,5 m dlouhé předměty a objem zavazadlového prostoru vzroste na až 2,8 m3. Dalšími užitečnými vlastnostmi nového Citroenu Nemo jsou: - řadicí páka umístěná v horní části středového panelu na úrovni volantu - množství odkládacích schránek - všestranně nastavitelné sedadlo řidiče - kvalitní audiosystém se čtyřmi reproduktory - příprava hands-free pro připojení mobiln ího telefonu technologií Bluetooth
Nový Citroen Nemo také nabídne rozsáhlou bezpečnostní výbavu, bude se prodávat za konkurenceschopnou cenu a má mít nízké provozní náklady díky prodlouženým servisním intervalům, inovativnímu designu a robustní konstrukci. Ceny a detailní specifikace Citroenu Nemo budou oznámeny v roce 2008.
Zdroj: Citroen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.