BMW představuje další karoserii svého rychlého modelu M3. Tentorkát je v kursu sedan. Co nabídne?
Před pár dny tu byla má věštba na téma pokračování M3 a první její plody jsou tu. V první fázi jde o přebalení vnitřností z kupé i do sedanu. Kupé je pěkné, ale praktičnost je praktičnost a ne každý má peníze (či místo?) na to, aby mu v garáži stála hned dvě auta. Jedno rychlé a druhé praktické.
Druhý pár dveří navíc je znát. Kolika lidem se chce při každé zastávce lozit na zadní sedadla nepatrnou škvírou.
Pod kapotou se nemůže objevit nic jiného, než silný osmiválec o výkonu 420 koní. Točivý moment se vyšplhá na 400 Nm. Pokud sepne omezovač, děje se tak již v otáčkách, které příslušejí spíše turbínám, otáčkoměr se totiž přiblíží hodnotě 8500 ot/min.
Zrychlení 0-100 je uskutečnitelné těsně pod pěti sekundami, hodnota 4,9 je jistě slušná, přesto si neodpustím poznámku – konkurence to umí za míň. BMW tak bude muset dohánět na jiných frontách.
Váha je s kupé totožná, pohybuje se na 1650 kilech.
Změny jsou minimální, jde opravdu jen o novou karoserii. Na premiéru nové převodovky si budeme ještě muset počkat, M3 sedan přijede zatím jen s manuálem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.