BMW představuje další karoserii svého rychlého modelu M3. Tentorkát je v kursu sedan. Co nabídne?
Před pár dny tu byla má věštba na téma pokračování M3 a první její plody jsou tu. V první fázi jde o přebalení vnitřností z kupé i do sedanu. Kupé je pěkné, ale praktičnost je praktičnost a ne každý má peníze (či místo?) na to, aby mu v garáži stála hned dvě auta. Jedno rychlé a druhé praktické.
Druhý pár dveří navíc je znát. Kolika lidem se chce při každé zastávce lozit na zadní sedadla nepatrnou škvírou.
Pod kapotou se nemůže objevit nic jiného, než silný osmiválec o výkonu 420 koní. Točivý moment se vyšplhá na 400 Nm. Pokud sepne omezovač, děje se tak již v otáčkách, které příslušejí spíše turbínám, otáčkoměr se totiž přiblíží hodnotě 8500 ot/min.
Zrychlení 0-100 je uskutečnitelné těsně pod pěti sekundami, hodnota 4,9 je jistě slušná, přesto si neodpustím poznámku – konkurence to umí za míň. BMW tak bude muset dohánět na jiných frontách.
Váha je s kupé totožná, pohybuje se na 1650 kilech.
Změny jsou minimální, jde opravdu jen o novou karoserii. Na premiéru nové převodovky si budeme ještě muset počkat, M3 sedan přijede zatím jen s manuálem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.