Již brzy by se i na náš trh měla dostat další motorizace nového Fiatu Bravo, konkrétně slabší verze přeplňované šestnáctiventilové čtrnáctistovky 1.4 16v T-Jet o výkonu 120 koní. Ta tak doplní v současnosti prodávané benzinové verze 1.4 16v o výkonu 95 koní a 1.4 16v T-Jet s výkonem 150 koní.
Pod kapotou nového Fiatu Bravo můžeme rovněž najít dvě výkonové varianty přeplňované dieselové devatenáctistovky 1.9 Multijet, konkrétně o výkonech 120 a 150 koní.
Pokud vyjdeme z cen, platných pro britský trh, mohla by se cena motorizace 1.4 T-Jet 120k pohybovat o 40-60 tisíc korun výše, než cena odpovídající verze s atmosférickou čtrnáctistovkou. Základní varianta Bravo Active by tak mohla stát zhruba 410-430 tisíc korun, což by mělo být výrazně méně, než u konkurenčních vozů s atmosférickým motorem o podobném výkonu a objemu 1.6, kterými jsou Peugeot 308, Renault Mégane, Ford Focus či Toyota Auris.
Jak říkají zástupci Fiatu: "Nový motor 1.4 T-Jet má především podpořit úspěch modelové řady Bravo, a má soutěžit o přízeň zákazníků s konkurenčními vozy, poháněnými vesměs atmosférickým motorem s objemem 1,6 litru. K tomu by mu měla dopomoci velmi konkurenceschopná cena, která je nižší než u všech hlavních konkurentů, a přitom dosahujeme nejlepšího poměru mezi emisemi, spotřebou paliva a dodávaným výkonem."
Nový Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k by měl být nabízen ve třech úrovních výbavy. Konkrétně půjde o verze Bravo T-Jet 120 Active, T-Jet 120 Active Sport a T-Jet 120 Dynamic. Doufejme, že narozdíl od trhu ve Velké Británii však u nás nedojde při příležitosti představení nového motoru k navýšení ceny ostatních verzí. Ve Velké Británii se totiž cena od začátku října zvýší o 500 liber.
Přestože by k tomu došlo, zůstane Fiat Bravo i nadále velmi atraktivní volbou v porovnání s konkurencí. Cena by totiž byla stále nižší než u Fordu Focus, Renaultu Mégane, Opelu Astra, SEATu Leon či Mazdy3. Zdroj: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?