Předevčírem jsme tu měli Subaru ve své nejvykonnější verzi, dnes přichází jeho největší soupeř. Mitsubishi Lancer evo a Subaru WRX STI od sebe snad ještě nikdy nebyli tak daleko. Kdo vyhraje a kdo odejde se svěšeným ocasem a pořádným výpraskem?
Mnozí se obávali, že při reinkarnaci do své desáté podoby zůstane modla rychlých řidičů nepříliš agresivně vypadající. Dnes však již můžeme říct jediné – agresivity bude stále dost na to, aby vám zaručila dokonale volný a průjezdný pravý pruh.
Design vychází ze sériového Lanceru sedan. Přidané nasávací otvory, ve kterých prosvítá chladič, a černá barva v předním nárazníku zajistí spolu s negativně zkosenou přídí dostatek brutality ve výrazu. Již méně nápadně působí přístup vzduchu k mezichladiči, který je umístěn na kapotě.
Boční silueta je jasně dána zamračeným pohledem přídě, kromě výdechů horkého vzduchu za předními koly však jde o klasický sedan. Zaujme jen klasické „žehlící prkno“ na zádi.
Záď je oproti předku téměř zklamání. Ačkoliv se jedná o část, kterou bude většina z nás vídat nejčastěji, designéři se příliš neodvázali, krom obřího křídla a dvojice velkých koncovek výfuku zde není nic, co by působilo opravdu dominantně a testosteronově.
Testosteronem však překypuje motor. 295 koní výkonu z dvoulitru, to je slušný výsledek. 407 Nm polechtá asfalt velmi slušným způsobem, ale neodpustím si jednu poznámku – pokud se naše couloirové informace ukážou býti správnými, Subaru bude mít přes 300 koní a 450 Nm. Jak to bude ve skutečnosti, jak dopadnou první přímé souboje a jak si s rozdíly poradí marketingová oddělení jednotlivých značek, na to si budeme muset počkat alespoň do autosalonu v Tokiu.
Mitsubishi nasadí i novou dvouspojkovou převodovku SST a o další píď vylepšený pohon všech kol, více o obou systémech najdete zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.