Mitsubishi Lancer evo - 3, 2, 1... Start!

Lancer Evo X
Lancer Evo X, foto: Mitsubishi Motors
Marek Litzman 26. září 2007 08:21
Sdílej:

Předevčírem jsme tu měli Subaru ve své nejvykonnější verzi, dnes přichází jeho největší soupeř. Mitsubishi Lancer evo a Subaru WRX STI od sebe snad ještě nikdy nebyli tak daleko. Kdo vyhraje a kdo odejde se svěšeným ocasem a pořádným výpraskem?

Mnozí se obávali, že při reinkarnaci do své desáté podoby zůstane modla rychlých řidičů nepříliš agresivně vypadající. Dnes však již můžeme říct jediné – agresivity bude stále dost na to, aby vám zaručila dokonale volný a průjezdný pravý pruh.

Design vychází ze sériového Lanceru sedan. Přidané nasávací otvory, ve kterých prosvítá chladič, a černá barva v předním nárazníku zajistí spolu s negativně zkosenou přídí dostatek brutality ve výrazu. Již méně nápadně působí přístup vzduchu k mezichladiči, který je umístěn na kapotě.

Boční silueta je jasně dána zamračeným pohledem přídě, kromě výdechů horkého vzduchu za předními koly však jde o klasický sedan. Zaujme jen klasické „žehlící prkno“ na zádi.

Záď je oproti předku téměř zklamání. Ačkoliv se jedná o část, kterou bude většina z nás vídat nejčastěji, designéři se příliš neodvázali, krom obřího křídla a dvojice velkých koncovek výfuku zde není nic, co by působilo opravdu dominantně a testosteronově.

Testosteronem však překypuje motor. 295 koní výkonu z dvoulitru, to je slušný výsledek. 407 Nm polechtá asfalt velmi slušným způsobem, ale neodpustím si jednu poznámku – pokud se naše couloirové informace ukážou býti správnými, Subaru bude mít přes 300 koní a 450 Nm. Jak to bude ve skutečnosti, jak dopadnou první přímé souboje a jak si s rozdíly poradí marketingová oddělení jednotlivých značek, na to si budeme muset počkat alespoň do autosalonu v Tokiu.

Mitsubishi nasadí i novou dvouspojkovou převodovku SST a o další píď vylepšený pohon všech kol, více o obou systémech najdete zde.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.