Mnozí se obávali, že při reinkarnaci do své desáté podoby zůstane modla rychlých řidičů nepříliš agresivně vypadající. Dnes však již můžeme říct jediné – agresivity bude stále dost na to, aby vám zaručila dokonale volný a průjezdný pravý pruh.
Design vychází ze sériového Lanceru sedan. Přidané nasávací otvory, ve kterých prosvítá chladič, a černá barva v předním nárazníku zajistí spolu s negativně zkosenou přídí dostatek brutality ve výrazu. Již méně nápadně působí přístup vzduchu k mezichladiči, který je umístěn na kapotě.
Boční silueta je jasně dána zamračeným pohledem přídě, kromě výdechů horkého vzduchu za předními koly však jde o klasický sedan. Zaujme jen klasické „žehlící prkno“ na zádi.
Záď je oproti předku téměř zklamání. Ačkoliv se jedná o část, kterou bude většina z nás vídat nejčastěji, designéři se příliš neodvázali, krom obřího křídla a dvojice velkých koncovek výfuku zde není nic, co by působilo opravdu dominantně a testosteronově.
Testosteronem však překypuje motor. 295 koní výkonu z dvoulitru, to je slušný výsledek. 407 Nm polechtá asfalt velmi slušným způsobem, ale neodpustím si jednu poznámku – pokud se naše couloirové informace ukážou býti správnými, Subaru bude mít přes 300 koní a 450 Nm. Jak to bude ve skutečnosti, jak dopadnou první přímé souboje a jak si s rozdíly poradí marketingová oddělení jednotlivých značek, na to si budeme muset počkat alespoň do autosalonu v Tokiu.
Mitsubishi nasadí i novou dvouspojkovou převodovku SST a o další píď vylepšený pohon všech kol, více o obou systémech najdete zde.