Lotus rád vypouští limitované edice svých modelů. MInule to byla Austrálie, dnes se dočkáváme jedné z nich i v Evropě.
Jen 25 šťastných a vyvolených se bude moci vozit v nejnovější edici Lotusu Exige. Navíc se dá předpokládat, že ve svém pasu budou mít v kolonce národnost vepsáno „British“.
Za cenu baťovských 39 950 liber (přes 1,5 milionu korun) dostane zákazník standardní Exige s několika balíčky, za které se běžně připlácí. Budou to Sport pack, Touring pack a Super touring pack. K tomu navíc sportovní výfuk a klimatizace. Pokud z tohoto výpisu nejste příliš moudří, nejste sami. Pokusím se v tom udělat trochu pořádek.
Sport pack obsahuje zdvojené chladiče oleje, kontrolu trakce, zvýšenou ochranu pasažérů při převrácení a sportovnější sedačky. Touring pack přidává lepší odhlučnění, kožený interiér, obložení imitací karbonu, okýnka v elektrice, rádio s výstupem na iPod. K tomu Super touring pack obsahuje dvojici airbagů, startování tlačítkem, lepší volant a hlavici řadící páky s kůží.
Zbytek je sériový, necelou tunu těžký Exige S s přeplňovaným motorem 1,8 litru od Toyoty a o výkonu 218 koní. Stále se však jedná o opravdu zajímavý vůz a to i přesto, že jediným odlišením je nová, nemetalická barva karoserie, která má evokovat barvy vozů ze šedesátých let.
zdroj: Lotus
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.