Lotus rád vypouští limitované edice svých modelů. MInule to byla Austrálie, dnes se dočkáváme jedné z nich i v Evropě.
Jen 25 šťastných a vyvolených se bude moci vozit v nejnovější edici Lotusu Exige. Navíc se dá předpokládat, že ve svém pasu budou mít v kolonce národnost vepsáno „British“.
Za cenu baťovských 39 950 liber (přes 1,5 milionu korun) dostane zákazník standardní Exige s několika balíčky, za které se běžně připlácí. Budou to Sport pack, Touring pack a Super touring pack. K tomu navíc sportovní výfuk a klimatizace. Pokud z tohoto výpisu nejste příliš moudří, nejste sami. Pokusím se v tom udělat trochu pořádek.
Sport pack obsahuje zdvojené chladiče oleje, kontrolu trakce, zvýšenou ochranu pasažérů při převrácení a sportovnější sedačky. Touring pack přidává lepší odhlučnění, kožený interiér, obložení imitací karbonu, okýnka v elektrice, rádio s výstupem na iPod. K tomu Super touring pack obsahuje dvojici airbagů, startování tlačítkem, lepší volant a hlavici řadící páky s kůží.
Zbytek je sériový, necelou tunu těžký Exige S s přeplňovaným motorem 1,8 litru od Toyoty a o výkonu 218 koní. Stále se však jedná o opravdu zajímavý vůz a to i přesto, že jediným odlišením je nová, nemetalická barva karoserie, která má evokovat barvy vozů ze šedesátých let.
zdroj: Lotus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.