Na internetu se objevila série snímků nástupce poměrně populární Hondy Jazz. Pojďme na ni.
Honda Jazz, v současné době jedno z nejpraktičtějších malých aut, se dočkalo nástupce. Ještě před oficiálním představením v Tokiu byly vypuštěny snímky nového vozu. Nelekněte se značek „Fit“ na fotkách, je to jen jiné pojmenování Jazzu.
Druhá generace Jazzu jde částečně ve stopách předchůdce, přidává k tou však i mnohem modernější notu. Na první pohled je jasné, kam bylo směřováno maximum místa, jde o prostor pro cestující, čemuž sekunduje opravdu krátká přední kapota. Na půdorysu 3,9 metru dlouhém a 1,7 metru širokém se tak podařilo postavit relativně prostorný vůz. Na přesné závěry si ještě počkáme alespoň do data testu, ale první snímky vypadají nadějně.
Zajímavé jsou i informace ohledně motorů. Do Evropy by kromě dvou benzínových jednotek 1.3 (100 koní) a 1,5 (120 koní) měla konečně dorazit i úsporná verze, zatím však zdroje nemají jasno v tom, půjde-li o diesel či hybrid. Já sázím na druhou možnost.
Zajímavý je interiér. Na první pohled jde o velmi neharmonický a nekompaktní celek, na druhý se zdá, že bude docela ergonomický. Každopádně na cenu za design to nevidím.
Oficiální premiéra je naplánována asi za měsíc, potom vám přineseme podrobnější informace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.