Honda Civic GX spaluje zemní plyn

Jan Fiala, 24. září 2007, 11:50 Google+

Nová Honda Civic GX představuje převratný krok v nabídce Hondy, protože jde o první vůz této automobilky, který je poháněn CNG, tedy zmením plynem. Jde o atraktivní alternativu k hebridům a jiným ekologicky příznivým vozům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Civic GX

Civic GX | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

V některých zemích nabídne tento model výhodu daňových úlev, snížení nákladů na provoz díky výrazně levnějšímu palivu a v neposlední řadě nižší (takřka nulové) emise. Model Civic GX vychází z verze Honda Civic sedan, jejíž motor byl uzpůsoben  na spalování zemního plynu.

Honda Civic GX splňuje nejpřísnější americké emisní normy, ale bohužel je možné ji zatím individuálně objednat jen v amerických státech Kalifornie a New York. Lépe jsou na tom firemní zákazníci, kteří by měli mít možnost objednat tento model celosvětově prostřednictvím svého dealera vozů Honda. Samozřejmě, v České republice s velmi řídkou sítí čerpacích stanic CNG je pořízení takového vozu k reálnému provozování prozatím asi pouhou utopií.

V rámci modelového roku 2008 dostal Civic nově audiovstup AUX a v nabídce se objevila nová černá barva s perleťovým efektem Nighthawk Black Pearl.

Zemní plyn je ekologické palivo, jehož používáním se (ve srovnání s odpovídajícím benzinovým motorem) o 75 procent snižují emise oxidů dusíku.

Pod kapotou vozu se skrývá čtyřválec i-VTEC o objemu 1,8 litru, který dává maximální výkon 113 koní v 6300 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 150 Nm je k dispozici ve 4300 otáčkách. Honda Civic GX má ve městě spotřebu 9,8 l/100km, mimo měso klesne spotřeba na 6,5 l/100km. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou. Palivová nádrž pojme až 30 litrů zkapalněného zemního plynu (přetlak 3600 psi), takže dojezd vozu je 320-360 kilometrů.

Z vnějšku se Civic GX od běžného Civicu nijak neliší. Využívá stejně tuhé struktury karoserie, stejného podvozku a stejné zůstávají i vnější linie.

Standardně je vysoká také bezpečnost vozu; ve výbavě je mnoho bezpečnostních technologií: přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS, EBD, předepínače předních pásů a omezovači tahu a dokonce i kapota vozu je navržena tak, aby se minimalizovalo riziko zranění chodců při havárii. Standardně jsou také ve voze připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů a světla pro denní svícení.

Vůz je standardně vybaven ocelovými koly o průměru 15 palců s velkoplošnými kryty a pneumatikami 195/65R15. Dále v něm najdeme klimatizaci, tempomat, elektrická okna, dálkově ovládané centrální zamykání, audiosystém se dvěma reproduktory o výkonu 160 wattů, CD přehrávačem se schopností přehrávání MP3 a WMA, multifunkční středovou konzolu s výklopnou loketní opěrkou a nastavitelným modrým podsvícením přístrojů.

Zdroj: Honda

Vytisknout

Diskuze: Honda Civic GX spaluje zemní plyn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Novinky Škoda Auto na rok 2008

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud