Nová Honda Civic GX představuje převratný krok v nabídce Hondy, protože jde o první vůz této automobilky, který je poháněn CNG, tedy zmením plynem. Jde o atraktivní alternativu k hebridům a jiným ekologicky příznivým vozům.
V některých zemích nabídne tento model výhodu daňových úlev, snížení nákladů na provoz díky výrazně levnějšímu palivu a v neposlední řadě nižší (takřka nulové) emise. Model Civic GX vychází z verze Honda Civic sedan, jejíž motor byl uzpůsoben na spalování zemního plynu.
Honda Civic GX splňuje nejpřísnější americké emisní normy, ale bohužel je možné ji zatím individuálně objednat jen v amerických státech Kalifornie a New York. Lépe jsou na tom firemní zákazníci, kteří by měli mít možnost objednat tento model celosvětově prostřednictvím svého dealera vozů Honda. Samozřejmě, v České republice s velmi řídkou sítí čerpacích stanic CNG je pořízení takového vozu k reálnému provozování prozatím asi pouhou utopií.
V rámci modelového roku 2008 dostal Civic nově audiovstup AUX a v nabídce se objevila nová černá barva s perleťovým efektem Nighthawk Black Pearl.
Zemní plyn je ekologické palivo, jehož používáním se (ve srovnání s odpovídajícím benzinovým motorem) o 75 procent snižují emise oxidů dusíku.
Pod kapotou vozu se skrývá čtyřválec i-VTEC o objemu 1,8 litru, který dává maximální výkon 113 koní v 6300 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 150 Nm je k dispozici ve 4300 otáčkách. Honda Civic GX má ve městě spotřebu 9,8 l/100km, mimo měso klesne spotřeba na 6,5 l/100km. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou. Palivová nádrž pojme až 30 litrů zkapalněného zemního plynu (přetlak 3600 psi), takže dojezd vozu je 320-360 kilometrů.
Z vnějšku se Civic GX od běžného Civicu nijak neliší. Využívá stejně tuhé struktury karoserie, stejného podvozku a stejné zůstávají i vnější linie.
Standardně je vysoká také bezpečnost vozu; ve výbavě je mnoho bezpečnostních technologií: přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS, EBD, předepínače předních pásů a omezovači tahu a dokonce i kapota vozu je navržena tak, aby se minimalizovalo riziko zranění chodců při havárii. Standardně jsou také ve voze připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů a světla pro denní svícení.
Vůz je standardně vybaven ocelovými koly o průměru 15 palců s velkoplošnými kryty a pneumatikami 195/65R15. Dále v něm najdeme klimatizaci, tempomat, elektrická okna, dálkově ovládané centrální zamykání, audiosystém se dvěma reproduktory o výkonu 160 wattů, CD přehrávačem se schopností přehrávání MP3 a WMA, multifunkční středovou konzolu s výklopnou loketní opěrkou a nastavitelným modrým podsvícením přístrojů.
Zdroj: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.