Hybridní Honda Civic - spotřeba 5,2 l/100km

Civic Hybrid
Civic Hybrid, foto: Honda Motor
Jan Fiala 20. září 2007 21:25
Sdílej:

Honda Civic Hybrid vychází z verze sedan a pro dosažení maximální efektivity provozu využívá technologii IMA (Integrated Motor Assist). Díky ní dosahuje v městském provozu spotřeby paliva 5,9 l/100km, mimo město pak spotřeba klesne dokonce na hodnotu 5,2 l/100km.

V rámci modelové řady Hondy pro rok 2008 jde o nejnižší hodnoty.

Hladká linie střechy a pozvolně svažité čelní sklo propůjčují vozu nízký a dynamický profil, přičemž díky rozchodu působí vůz širokým rozkročeným dojmem. Interiér vyniká sofistikovaným stylingem s dvouúrovňovým přístrojovým panelem, který známe již z běžné verze Civicu. Ve voze nižší střední třídy jsou komfrotní sedačky a mnoho odkládacích prostor pro mobil, MP3 přehrávač, CDčka a podobně. Ve výbavě může být také satelitní navigační systém Honda s hlasovou aktivací.

Pod kapotou Civicu Hybrid najdeme benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,3 litru a také elektromotor s výkonem 20 koní. Oba motory společně dávají výkon 110 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je pak 170 Nm mezi 1000-2500 otáčkami. Podle americké komise California Air Resources Board (CARB) je Civic Hybrid možno zařadit do kategorie vozů s pokročilou technologií, jež za jistých okolností dosahují nulových emisí (kategorie AT-PZEV). Pro vůz s hybridním pohonem jde o nejlepší dosažitelnou kategorii. Hybridní systém IMA používá jako primární zdroj síly benzinový motor, elektromotor je využíván jako dodatečný zdroj síly a současně funguje při brzdění jako generátor elektrické energie. Pohonné ústrojí je spřaženo s převodovkou CVT s plynule proměnným převodem, což dále optimalizuje otáčky motoru a pomáhá snižovat spotřebu paliva.

Elektromotor v systému IMA dává výkon 15 kilowattů a jeho průměr dosahuje 70 mm. Elektromotr je umístěn (viz obrázek ve fotogalerii) mezi spalovacím motorem a převodovkou. Připojování elektromotoru a vůbec celý management má na starosti řídící jednotka IPU, která podle jízdního režimu připojuje motor k pohonu, nebo jej naopak zapojuje jako generátor energie, směřované do kompaktních NiMH baterií.

Při akceleraci pracují benzinový motor i elektromotor společně. Při jízdě ustálenou rychlostí je v činnosti jen elektromotor, nebo jen motor spalovací. Je-li totiž rychlost vozu dostatečně nízká, dokáže systém IMA odpojit zapalování a přívod paliva benzinového motoru a pohánět vůz pouze elektromotorem.

Při regenerativním brzdění je benzinový motor také odpojen a z elektromotoru se stává generátor, který dobíjí palubní baterie. Při zastavení vozu se motor přepne do pohotovostního režimu, kdy se nespaluje palivo - to po dobu, kdy je stisknut brzdový pedál.

Součástí výbavy vozu je rozsáhlý soubor bezpečnostních prvků. Jde o konstrukci skeletu vozu ACEt, boční airbagy, doustupňové přední airbagy řidiče i spolujezdce (ten včetně systému, rozpoznávajícího obsazenost sedačky spolujezdce OPDS), i hlavové airbagy. Na předních sedadlech jsou použity aktivní hlavové opěrky. Ze systémů aktivní bezpečnosti jsou použity antiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly, přední pásy s předpínači a omezovači tahu, a kapota vozu navržená tak, aby minimalizovala riziko zranění chodce při nárazu. Ve voze jsou standardně také čidla, kontrolující zapnutí předních pásů, a světla pro denní svícení.

Ve standardní výbavě nechybí patnáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami 195/65R15, automatická klimatizace, tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, alarm, audiosystém o výkonu  160 wattů se čtyřmi reproduktory a CD/MP3/WMA přehrávačem, audiovstup pro iPod, středová konzola s loketní opěrkou s úložným prostorem, progresivní modré podsvícení přístrojů a ukazatel, zobrazující režim systému IMA a stav nabití baterií. Zdroj: Honda

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?