Hybridní Honda Civic - spotřeba 5,2 l/100km

Jan Fiala, 20. září 2007, 21:25 Google+

Honda Civic Hybrid vychází z verze sedan a pro dosažení maximální efektivity provozu využívá technologii IMA (Integrated Motor Assist). Díky ní dosahuje v městském provozu spotřeby paliva 5,9 l/100km, mimo město pak spotřeba klesne dokonce na hodnotu 5,2 l/100km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Civic Hybrid

Civic Hybrid | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

V rámci modelové řady Hondy pro rok 2008 jde o nejnižší hodnoty.

Hladká linie střechy a pozvolně svažité čelní sklo propůjčují vozu nízký a dynamický profil, přičemž díky rozchodu působí vůz širokým rozkročeným dojmem. Interiér vyniká sofistikovaným stylingem s dvouúrovňovým přístrojovým panelem, který známe již z běžné verze Civicu. Ve voze nižší střední třídy jsou komfrotní sedačky a mnoho odkládacích prostor pro mobil, MP3 přehrávač, CDčka a podobně. Ve výbavě může být také satelitní navigační systém Honda s hlasovou aktivací.

Pod kapotou Civicu Hybrid najdeme benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,3 litru a také elektromotor s výkonem 20 koní. Oba motory společně dávají výkon 110 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je pak 170 Nm mezi 1000-2500 otáčkami. Podle americké komise California Air Resources Board (CARB) je Civic Hybrid možno zařadit do kategorie vozů s pokročilou technologií, jež za jistých okolností dosahují nulových emisí (kategorie AT-PZEV). Pro vůz s hybridním pohonem jde o nejlepší dosažitelnou kategorii. Hybridní systém IMA používá jako primární zdroj síly benzinový motor, elektromotor je využíván jako dodatečný zdroj síly a současně funguje při brzdění jako generátor elektrické energie. Pohonné ústrojí je spřaženo s převodovkou CVT s plynule proměnným převodem, což dále optimalizuje otáčky motoru a pomáhá snižovat spotřebu paliva.

Elektromotor v systému IMA dává výkon 15 kilowattů a jeho průměr dosahuje 70 mm. Elektromotr je umístěn (viz obrázek ve fotogalerii) mezi spalovacím motorem a převodovkou. Připojování elektromotoru a vůbec celý management má na starosti řídící jednotka IPU, která podle jízdního režimu připojuje motor k pohonu, nebo jej naopak zapojuje jako generátor energie, směřované do kompaktních NiMH baterií.

Při akceleraci pracují benzinový motor i elektromotor společně. Při jízdě ustálenou rychlostí je v činnosti jen elektromotor, nebo jen motor spalovací. Je-li totiž rychlost vozu dostatečně nízká, dokáže systém IMA odpojit zapalování a přívod paliva benzinového motoru a pohánět vůz pouze elektromotorem.

Při regenerativním brzdění je benzinový motor také odpojen a z elektromotoru se stává generátor, který dobíjí palubní baterie. Při zastavení vozu se motor přepne do pohotovostního režimu, kdy se nespaluje palivo - to po dobu, kdy je stisknut brzdový pedál.

Součástí výbavy vozu je rozsáhlý soubor bezpečnostních prvků. Jde o konstrukci skeletu vozu ACEt, boční airbagy, doustupňové přední airbagy řidiče i spolujezdce (ten včetně systému, rozpoznávajícího obsazenost sedačky spolujezdce OPDS), i hlavové airbagy. Na předních sedadlech jsou použity aktivní hlavové opěrky. Ze systémů aktivní bezpečnosti jsou použity antiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly, přední pásy s předpínači a omezovači tahu, a kapota vozu navržená tak, aby minimalizovala riziko zranění chodce při nárazu. Ve voze jsou standardně také čidla, kontrolující zapnutí předních pásů, a světla pro denní svícení.

Ve standardní výbavě nechybí patnáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami 195/65R15, automatická klimatizace, tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, alarm, audiosystém o výkonu  160 wattů se čtyřmi reproduktory a CD/MP3/WMA přehrávačem, audiovstup pro iPod, středová konzola s loketní opěrkou s úložným prostorem, progresivní modré podsvícení přístrojů a ukazatel, zobrazující režim systému IMA a stav nabití baterií.

Zdroj: Honda

Vytisknout

Diskuze: Hybridní Honda Civic - spotřeba 5,2 l/100km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda otevřela vzdělávací centrum Na Karmeli

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud