Honda Civic Hybrid vychází z verze sedan a pro dosažení maximální efektivity provozu využívá technologii IMA (Integrated Motor Assist). Díky ní dosahuje v městském provozu spotřeby paliva 5,9 l/100km, mimo město pak spotřeba klesne dokonce na hodnotu 5,2 l/100km.
V rámci modelové řady Hondy pro rok 2008 jde o nejnižší hodnoty.
Hladká linie střechy a pozvolně svažité čelní sklo propůjčují vozu nízký a dynamický profil, přičemž díky rozchodu působí vůz širokým rozkročeným dojmem. Interiér vyniká sofistikovaným stylingem s dvouúrovňovým přístrojovým panelem, který známe již z běžné verze Civicu. Ve voze nižší střední třídy jsou komfrotní sedačky a mnoho odkládacích prostor pro mobil, MP3 přehrávač, CDčka a podobně. Ve výbavě může být také satelitní navigační systém Honda s hlasovou aktivací.
Pod kapotou Civicu Hybrid najdeme benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,3 litru a také elektromotor s výkonem 20 koní. Oba motory společně dávají výkon 110 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je pak 170 Nm mezi 1000-2500 otáčkami. Podle americké komise California Air Resources Board (CARB) je Civic Hybrid možno zařadit do kategorie vozů s pokročilou technologií, jež za jistých okolností dosahují nulových emisí (kategorie AT-PZEV). Pro vůz s hybridním pohonem jde o nejlepší dosažitelnou kategorii. Hybridní systém IMA používá jako primární zdroj síly benzinový motor, elektromotor je využíván jako dodatečný zdroj síly a současně funguje při brzdění jako generátor elektrické energie. Pohonné ústrojí je spřaženo s převodovkou CVT s plynule proměnným převodem, což dále optimalizuje otáčky motoru a pomáhá snižovat spotřebu paliva.
Elektromotor v systému IMA dává výkon 15 kilowattů a jeho průměr dosahuje 70 mm. Elektromotr je umístěn (viz obrázek ve fotogalerii) mezi spalovacím motorem a převodovkou. Připojování elektromotoru a vůbec celý management má na starosti řídící jednotka IPU, která podle jízdního režimu připojuje motor k pohonu, nebo jej naopak zapojuje jako generátor energie, směřované do kompaktních NiMH baterií.
Při akceleraci pracují benzinový motor i elektromotor společně. Při jízdě ustálenou rychlostí je v činnosti jen elektromotor, nebo jen motor spalovací. Je-li totiž rychlost vozu dostatečně nízká, dokáže systém IMA odpojit zapalování a přívod paliva benzinového motoru a pohánět vůz pouze elektromotorem.
Při regenerativním brzdění je benzinový motor také odpojen a z elektromotoru se stává generátor, který dobíjí palubní baterie. Při zastavení vozu se motor přepne do pohotovostního režimu, kdy se nespaluje palivo - to po dobu, kdy je stisknut brzdový pedál.
Součástí výbavy vozu je rozsáhlý soubor bezpečnostních prvků. Jde o konstrukci skeletu vozu ACEt, boční airbagy, doustupňové přední airbagy řidiče i spolujezdce (ten včetně systému, rozpoznávajícího obsazenost sedačky spolujezdce OPDS), i hlavové airbagy. Na předních sedadlech jsou použity aktivní hlavové opěrky. Ze systémů aktivní bezpečnosti jsou použity antiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly, přední pásy s předpínači a omezovači tahu, a kapota vozu navržená tak, aby minimalizovala riziko zranění chodce při nárazu. Ve voze jsou standardně také čidla, kontrolující zapnutí předních pásů, a světla pro denní svícení.
Ve standardní výbavě nechybí patnáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami 195/65R15, automatická klimatizace, tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, alarm, audiosystém o výkonu 160 wattů se čtyřmi reproduktory a CD/MP3/WMA přehrávačem, audiovstup pro iPod, středová konzola s loketní opěrkou s úložným prostorem, progresivní modré podsvícení přístrojů a ukazatel, zobrazující režim systému IMA a stav nabití baterií. Zdroj: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.