V rámci modelové řady Hondy pro rok 2008 jde o nejnižší hodnoty.
Hladká linie střechy a pozvolně svažité čelní sklo propůjčují vozu nízký a dynamický profil, přičemž díky rozchodu působí vůz širokým rozkročeným dojmem. Interiér vyniká sofistikovaným stylingem s dvouúrovňovým přístrojovým panelem, který známe již z běžné verze Civicu. Ve voze nižší střední třídy jsou komfrotní sedačky a mnoho odkládacích prostor pro mobil, MP3 přehrávač, CDčka a podobně. Ve výbavě může být také satelitní navigační systém Honda s hlasovou aktivací.
Pod kapotou Civicu Hybrid najdeme benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,3 litru a také elektromotor s výkonem 20 koní. Oba motory společně dávají výkon 110 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je pak 170 Nm mezi 1000-2500 otáčkami. Podle americké komise California Air Resources Board (CARB) je Civic Hybrid možno zařadit do kategorie vozů s pokročilou technologií, jež za jistých okolností dosahují nulových emisí (kategorie AT-PZEV). Pro vůz s hybridním pohonem jde o nejlepší dosažitelnou kategorii. Hybridní systém IMA používá jako primární zdroj síly benzinový motor, elektromotor je využíván jako dodatečný zdroj síly a současně funguje při brzdění jako generátor elektrické energie. Pohonné ústrojí je spřaženo s převodovkou CVT s plynule proměnným převodem, což dále optimalizuje otáčky motoru a pomáhá snižovat spotřebu paliva.
Elektromotor v systému IMA dává výkon 15 kilowattů a jeho průměr dosahuje 70 mm. Elektromotr je umístěn (viz obrázek ve fotogalerii) mezi spalovacím motorem a převodovkou. Připojování elektromotoru a vůbec celý management má na starosti řídící jednotka IPU, která podle jízdního režimu připojuje motor k pohonu, nebo jej naopak zapojuje jako generátor energie, směřované do kompaktních NiMH baterií.
Při akceleraci pracují benzinový motor i elektromotor společně. Při jízdě ustálenou rychlostí je v činnosti jen elektromotor, nebo jen motor spalovací. Je-li totiž rychlost vozu dostatečně nízká, dokáže systém IMA odpojit zapalování a přívod paliva benzinového motoru a pohánět vůz pouze elektromotorem.
Při regenerativním brzdění je benzinový motor také odpojen a z elektromotoru se stává generátor, který dobíjí palubní baterie. Při zastavení vozu se motor přepne do pohotovostního režimu, kdy se nespaluje palivo - to po dobu, kdy je stisknut brzdový pedál.
Součástí výbavy vozu je rozsáhlý soubor bezpečnostních prvků. Jde o konstrukci skeletu vozu ACEt, boční airbagy, doustupňové přední airbagy řidiče i spolujezdce (ten včetně systému, rozpoznávajícího obsazenost sedačky spolujezdce OPDS), i hlavové airbagy. Na předních sedadlech jsou použity aktivní hlavové opěrky. Ze systémů aktivní bezpečnosti jsou použity antiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly, přední pásy s předpínači a omezovači tahu, a kapota vozu navržená tak, aby minimalizovala riziko zranění chodce při nárazu. Ve voze jsou standardně také čidla, kontrolující zapnutí předních pásů, a světla pro denní svícení.
Ve standardní výbavě nechybí patnáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami 195/65R15, automatická klimatizace, tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, alarm, audiosystém o výkonu 160 wattů se čtyřmi reproduktory a CD/MP3/WMA přehrávačem, audiovstup pro iPod, středová konzola s loketní opěrkou s úložným prostorem, progresivní modré podsvícení přístrojů a ukazatel, zobrazující režim systému IMA a stav nabití baterií.
Zdroj: Honda