Nám všem dobře známá Dacia Logan se dočkala dalšího pokračování. Po různých derivátech s jinou značkou na kapotě se poprvé objevuje i úplně nové vzezření. Je to pouze místní specialita, nebo jde o něco víc?
Renault Sandero je prvním modelem Renaultu, který je určen především pro mimoevropské trhy. Jako základ dobře posloužila platforma B0, na které stojí především Dacia Logan. Z té Sandero velmi silně vychází.
Vidět je to především na přístrojové desce, která se té loganovské poměrně silně podobá. Na druhou stranu, mysleme pragmaticky.
Sandero o dva centimetry přečnívá hodnotu čtyř metrů, kufr je dimenzován na 320 litrů zavazadel.
Motorová nabídka se bude skládat z 1,0 flexifuel, tedy ethanol spalujícího motoru, 1,6 8v flexifuel, 1,6 16v flexifuel, který jako jediný je v nabídce i jako čistě benzínový, a vše doplňuje diesel 1,5 dCi.
Sandero je uváděno nejprve na trzích Jižní Ameriky, v Argentině a Brazílii, časem by z něj však chtěl Renault udělat celosvětového tahouna a rozšířit tak řady o další „logan“. Současný Logan měří na délku 425cm, tedy asi o čtvrt metru více. V nabídce je zatím jen verze sedan a kombi, je však jistotou, že dojde i hatchback. Kam se postaví Sandero? Bude to v hierarchii modelů výše postavený vůz, nebo nahradí hatchback, jehož prototypy již byly zachyceny?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.