Nám všem dobře známá Dacia Logan se dočkala dalšího pokračování. Po různých derivátech s jinou značkou na kapotě se poprvé objevuje i úplně nové vzezření. Je to pouze místní specialita, nebo jde o něco víc?
Renault Sandero je prvním modelem Renaultu, který je určen především pro mimoevropské trhy. Jako základ dobře posloužila platforma B0, na které stojí především Dacia Logan. Z té Sandero velmi silně vychází.
Vidět je to především na přístrojové desce, která se té loganovské poměrně silně podobá. Na druhou stranu, mysleme pragmaticky.
Sandero o dva centimetry přečnívá hodnotu čtyř metrů, kufr je dimenzován na 320 litrů zavazadel.
Motorová nabídka se bude skládat z 1,0 flexifuel, tedy ethanol spalujícího motoru, 1,6 8v flexifuel, 1,6 16v flexifuel, který jako jediný je v nabídce i jako čistě benzínový, a vše doplňuje diesel 1,5 dCi.
Sandero je uváděno nejprve na trzích Jižní Ameriky, v Argentině a Brazílii, časem by z něj však chtěl Renault udělat celosvětového tahouna a rozšířit tak řady o další „logan“. Současný Logan měří na délku 425cm, tedy asi o čtvrt metru více. V nabídce je zatím jen verze sedan a kombi, je však jistotou, že dojde i hatchback. Kam se postaví Sandero? Bude to v hierarchii modelů výše postavený vůz, nebo nahradí hatchback, jehož prototypy již byly zachyceny?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.