Bugatti Veyron Pur Sang - 200 milionů za den

Marek Litzman, 17. září 2007, 08:26 Google+

Bugatti se rozhodlo trochu rozčeřit rychlé vody svého jediného modelu, Veyronu a nabídla limitovanou edici pěti kusů odlehčeného superauta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Veyron

Veyron | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

Bugatti Veyron, do minulého týdne nejrychlejší sériové auto všech dob, se na autosalonu ve Frankfurtu stalo ještě rychlejším. Speciální edice Pur Sang však nejde mimořádným koňovým přídělem, o kterém se již delší dobu spekuluje, ale postupuje cestou odtučňovací kůry.

Leštěný hliník a karbon na karoserii, které nejsou překryty žádným lakem, toť nejvýraznější znaky toho, že se vám v zrcátkách právě zjevilo nejrychlejší Bugatti všech dob. 1001 koní a k tomu o metrák nižší váha oproti standardnímu Veyronu. Přesná čísla nebyla zveřejněna, Veyron však váží 1888kg. Oficiálně neoficiální maximální rychlost 407 km/h tak může být překonána, pokud k tomu nějaký z majitelů svolí.

Pur Sangů se totiž vyrobí pouhých 5, slovy pět. Odlehčený Veyron tak má šanci na to, stát se jedním z nejexkluzivnějších vozů dneška.

Tomu odpovídají i prodeje. Všech pět kousků zmizelo během jediného dne. Bugatti se tak podařilo za 24 hodin utržit 7 milionů euro, v přepočtu téměř 200 milionů korun. Pro srovnání, taková Škoda utrží denně přibližně 600 milionů a na konto Toyoty denně dojde od zákazníků kolem deseti miliard korun. Na druhou stranu, ani u Škody, ani u Toyoty se nebude jednat o sumy za 5 prodaných vozů...

Když už jsme u těch zajímavostí. Výroba Veyronů se bude pohybovat v řádů třech set exemplářů. Pokud jeden z nich havaruje takovým způsobem, že bude neopravitelný, cena všech ostatních kousků stopne přibližně o 5%. Jinými slovy, koupíte-li si nový exemplář za 37 milionů korun, a dva jiné kousky se zničí zničí, stoupne cena vašeho vozu na téměř 41 milionů. To je docela slušná motivace k tomu, aby majitelé - spekulanti začali sabotovat ostatní vlastníky.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Veyron Pur Sang - 200 milionů za den

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

GT

Artega GT V6

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud