Bugatti se rozhodlo trochu rozčeřit rychlé vody svého jediného modelu, Veyronu a nabídla limitovanou edici pěti kusů odlehčeného superauta.
Bugatti Veyron, do minulého týdne nejrychlejší sériové auto všech dob, se na autosalonu ve Frankfurtu stalo ještě rychlejším. Speciální edice Pur Sang však nejde mimořádným koňovým přídělem, o kterém se již delší dobu spekuluje, ale postupuje cestou odtučňovací kůry.
Leštěný hliník a karbon na karoserii, které nejsou překryty žádným lakem, toť nejvýraznější znaky toho, že se vám v zrcátkách právě zjevilo nejrychlejší Bugatti všech dob. 1001 koní a k tomu o metrák nižší váha oproti standardnímu Veyronu. Přesná čísla nebyla zveřejněna, Veyron však váží 1888kg. Oficiálně neoficiální maximální rychlost 407 km/h tak může být překonána, pokud k tomu nějaký z majitelů svolí.
Pur Sangů se totiž vyrobí pouhých 5, slovy pět. Odlehčený Veyron tak má šanci na to, stát se jedním z nejexkluzivnějších vozů dneška.
Tomu odpovídají i prodeje. Všech pět kousků zmizelo během jediného dne. Bugatti se tak podařilo za 24 hodin utržit 7 milionů euro, v přepočtu téměř 200 milionů korun. Pro srovnání, taková Škoda utrží denně přibližně 600 milionů a na konto Toyoty denně dojde od zákazníků kolem deseti miliard korun. Na druhou stranu, ani u Škody, ani u Toyoty se nebude jednat o sumy za 5 prodaných vozů...
Když už jsme u těch zajímavostí. Výroba Veyronů se bude pohybovat v řádů třech set exemplářů. Pokud jeden z nich havaruje takovým způsobem, že bude neopravitelný, cena všech ostatních kousků stopne přibližně o 5%. Jinými slovy, koupíte-li si nový exemplář za 37 milionů korun, a dva jiné kousky se zničí zničí, stoupne cena vašeho vozu na téměř 41 milionů. To je docela slušná motivace k tomu, aby majitelé - spekulanti začali sabotovat ostatní vlastníky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.