Bugatti se rozhodlo trochu rozčeřit rychlé vody svého jediného modelu, Veyronu a nabídla limitovanou edici pěti kusů odlehčeného superauta.
Bugatti Veyron, do minulého týdne nejrychlejší sériové auto všech dob, se na autosalonu ve Frankfurtu stalo ještě rychlejším. Speciální edice Pur Sang však nejde mimořádným koňovým přídělem, o kterém se již delší dobu spekuluje, ale postupuje cestou odtučňovací kůry.
Leštěný hliník a karbon na karoserii, které nejsou překryty žádným lakem, toť nejvýraznější znaky toho, že se vám v zrcátkách právě zjevilo nejrychlejší Bugatti všech dob. 1001 koní a k tomu o metrák nižší váha oproti standardnímu Veyronu. Přesná čísla nebyla zveřejněna, Veyron však váží 1888kg. Oficiálně neoficiální maximální rychlost 407 km/h tak může být překonána, pokud k tomu nějaký z majitelů svolí.
Pur Sangů se totiž vyrobí pouhých 5, slovy pět. Odlehčený Veyron tak má šanci na to, stát se jedním z nejexkluzivnějších vozů dneška.
Tomu odpovídají i prodeje. Všech pět kousků zmizelo během jediného dne. Bugatti se tak podařilo za 24 hodin utržit 7 milionů euro, v přepočtu téměř 200 milionů korun. Pro srovnání, taková Škoda utrží denně přibližně 600 milionů a na konto Toyoty denně dojde od zákazníků kolem deseti miliard korun. Na druhou stranu, ani u Škody, ani u Toyoty se nebude jednat o sumy za 5 prodaných vozů...
Když už jsme u těch zajímavostí. Výroba Veyronů se bude pohybovat v řádů třech set exemplářů. Pokud jeden z nich havaruje takovým způsobem, že bude neopravitelný, cena všech ostatních kousků stopne přibližně o 5%. Jinými slovy, koupíte-li si nový exemplář za 37 milionů korun, a dva jiné kousky se zničí zničí, stoupne cena vašeho vozu na téměř 41 milionů. To je docela slušná motivace k tomu, aby majitelé - spekulanti začali sabotovat ostatní vlastníky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.