Bugatti se rozhodlo trochu rozčeřit rychlé vody svého jediného modelu, Veyronu a nabídla limitovanou edici pěti kusů odlehčeného superauta.
Bugatti Veyron, do minulého týdne nejrychlejší sériové auto všech dob, se na autosalonu ve Frankfurtu stalo ještě rychlejším. Speciální edice Pur Sang však nejde mimořádným koňovým přídělem, o kterém se již delší dobu spekuluje, ale postupuje cestou odtučňovací kůry.
Leštěný hliník a karbon na karoserii, které nejsou překryty žádným lakem, toť nejvýraznější znaky toho, že se vám v zrcátkách právě zjevilo nejrychlejší Bugatti všech dob. 1001 koní a k tomu o metrák nižší váha oproti standardnímu Veyronu. Přesná čísla nebyla zveřejněna, Veyron však váží 1888kg. Oficiálně neoficiální maximální rychlost 407 km/h tak může být překonána, pokud k tomu nějaký z majitelů svolí.
Pur Sangů se totiž vyrobí pouhých 5, slovy pět. Odlehčený Veyron tak má šanci na to, stát se jedním z nejexkluzivnějších vozů dneška.
Tomu odpovídají i prodeje. Všech pět kousků zmizelo během jediného dne. Bugatti se tak podařilo za 24 hodin utržit 7 milionů euro, v přepočtu téměř 200 milionů korun. Pro srovnání, taková Škoda utrží denně přibližně 600 milionů a na konto Toyoty denně dojde od zákazníků kolem deseti miliard korun. Na druhou stranu, ani u Škody, ani u Toyoty se nebude jednat o sumy za 5 prodaných vozů...
Když už jsme u těch zajímavostí. Výroba Veyronů se bude pohybovat v řádů třech set exemplářů. Pokud jeden z nich havaruje takovým způsobem, že bude neopravitelný, cena všech ostatních kousků stopne přibližně o 5%. Jinými slovy, koupíte-li si nový exemplář za 37 milionů korun, a dva jiné kousky se zničí zničí, stoupne cena vašeho vozu na téměř 41 milionů. To je docela slušná motivace k tomu, aby majitelé - spekulanti začali sabotovat ostatní vlastníky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?