Jedno z nejznámějších a nejprodávanějších malých aut na trhu, Nissan Micra, se pro rok 2008 dočká lehkého faceliftu. V jeho rámci se změní styling vozu a rozroste se seznam standardní výbavy - Micra tak ještě více získá na atraktivnosti a nabídne za dané peníze ještě lepší užitnou hodnotu.
Spolu s hatchbackem se odpovídajícím způsobem změní i vzhled modelu Micra Coupe-Convertible (C+C). Prodej obou faceliftovaných modelů by v Evropě měl začít od 1. října.
Představena bude také nová modelová řada, která by měla pro zákazníka po vzoru modelů NOTE a QASHQAI nabídnout lepší přehled o jednotlivých stupních výbav, jež se budou jmenovat stejně pro hatchback i C+C.
Při příležitosti představení nového modelu nabídne Nissan po omezenou dobu také speciální verzi, nazvanou ACENTA+. Ta bude vycházet z hatchbacku verze ACENTA, ale standardně bude vybavena patnáctipalcovými litými koly z výbavy TEKNA.
Vizuální změny stylingu jsou patrné například na přední mřížce chladiče, ze které zmizela chromovaná středová lišta, a naopak přibyly chromované obruby obou otvorů. To propůjčuje vozu čistější svěží vzhled. Změny se nevyhly ani předním světlometům, které mají méně hluboký profil. Blikače jsou pak překryty plastem se světle modrým nádechem. Od výbavy ACENTA je standardní výbavou také sportovní přední nárazník, který byl dříve jen ve výbavě 160SR. Další změny se dotkly B sloupku (pochopitelně jen u hatchbacku), který již není lakován v barvě vozu, ale je polepen černou fólií, což zlepšuje vzhled při pohledu z profilu. Změněn byl i design poklic kol pro výbavu VISIA a ACENTA.
Co se týká příplatkových barev karoserie, nově přibývá barva "faded denim", která byla k dispozici prozatím jen pro QASHQAI, a nahrazuje tak barvu "Thunder Quartz".
V interiéru najdeme nyní konzervativnější barevné kombinace; černý interiér je totiž dostupný pro všechny stupně výbavy krom ACTIVE LUXURY. Volitelně je však možno objednat švětlejší svěží interiér béžové barvy pro výbavy
ACENTA a TEKNA, který je vkusně doplněn čokoládovou barvou palubní desky a dveřních výplní. Sportovně tvarované sedačky jsou nyní nabízeny pro všechny vozy C+C a pro hatchback od výbavy ACENTA výše.
Novou funkcí modelu Micra, která je standardně u C+C a od výbavy ACENTA u hatchbacku, je zvukový výstražný signál při překročení nastaveného rychlostního limitu. Pomocí ovladače na volantu si zvolíte maximální rychlost, po jejímž překročení Vás vůz sám upozorní zvukovým signálem. To se může hodit například při průjezdu zónou s omezenou rychlostí (při jízdě po dálnici v místech, kde se staví, při jízdě v obytné zóně a podobně).
Pro všechny verze C+C a pro hatchback od výbavy ACENTA bude nyní součástí standardní výbavy hands free systému Bluetooth, který bude mít ovládání vyvedeno na volantu.
Nově je také k dispozici konektor pro připojení externího MP3 přehrávače, takže můžete své oblíbené skladby přehrávat i pomocí palubního audio systému.
Nabídka motorů se nemění a nadále jsou tak nabízeny benzinové motory o objemu 1.2, 1.4 a 1.6 (jen pro 160SR a C+C) a dieselový motor 1.5dCi. Benzinový motor 1.2 pro výbavu VISIA má však nyní výkon 65 koní, kombinovanou spotřebu 4,9 l/100km a produkuje 139 g oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Od výbavy ACENTA má motor 1.2 nadále výkon 80koní.
Zdroj: Nissan
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?