Nová vlajková loď Maseratti Quattroporte GT S si odbývá svou premiéru právě teď na Frankfurtském autosalonu. Sportovní sedan se objeví také v provedení kupé.
Vozy Maserati jsou proslulé svým luxusem v kombinaci se sportovním duchem a verze GT S to jen potvrzuje. Představte si, že jedete pohodlně se svými kolegy na služební cestu v luxusní limuzíně a přitom máte pod kapotou 400 koní, lehkým přišlápnutím plynu máte na tachometru 250 km/h a kolemjedoucí sportovní kupátka jen kroutí hlavou. Quattroporte nemá konkurenci pokud nepočítáme menši sedany typu Bmw M5, Audi RS6 nebo Mercedes třídy E AMG.
Pojďme se ale podívat na model GT S, který je oproti klasické verzi sníženo a přitvrzeno na podvozku, což se projevilo v ostřejších průjezdech zatáčky, vynikající trakčním schopnostem a minimálnímu naklánění napomáhá krom tužších tlumičů také odlehčené nápravy. O snadné zastavení se pak postarají brzdy od Bremba s novou technologií duálních kotoučů o průměru 360mm ze slitiny hliníku a litiny pro minimalizaci slábnutí při opakovaném brzdění.
GT S obouvá 20-ti palcová kola s pneumatiky 245/35 vpředu a 295/30 vzadu, o přenos se postará 4,2 l vidlicový osmiválec přes šestistupňový automat s možnosti ručního řazení + / -. Eleganci potvrzuje černá barva a dvě dvojice výfuků v zádi. O interiéru nemá smysl ani psát, jak už je tradicí, vše je z nejkvalitnějších materiálů v kombinaci kůže s alcantarou.
zdroj: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.