Maserati Quattroporte GT S

Quattroporte GT S
Quattroporte GT S, foto: Maserati
Martin Kovalčík 14. září 2007 12:48
Sdílej:

Nová vlajková loď Maseratti Quattroporte GT S si odbývá svou premiéru právě teď na Frankfurtském autosalonu. Sportovní sedan se objeví také v provedení kupé.

Vozy Maserati jsou proslulé svým luxusem v kombinaci se sportovním duchem a verze GT S to jen potvrzuje. Představte si, že jedete pohodlně se svými kolegy na služební cestu v luxusní limuzíně a přitom máte pod kapotou 400 koní, lehkým přišlápnutím plynu máte na tachometru 250 km/h a kolemjedoucí sportovní kupátka jen kroutí hlavou. Quattroporte nemá konkurenci pokud nepočítáme menši sedany typu Bmw M5, Audi RS6 nebo Mercedes třídy E AMG.

Pojďme se ale podívat na model GT S, který je oproti klasické verzi sníženo a přitvrzeno na podvozku, což se projevilo v ostřejších průjezdech zatáčky, vynikající trakčním schopnostem a minimálnímu naklánění napomáhá krom tužších tlumičů také odlehčené nápravy. O snadné zastavení se pak postarají brzdy od Bremba s novou technologií duálních kotoučů o průměru 360mm ze slitiny hliníku a litiny pro minimalizaci slábnutí při opakovaném brzdění.

GT S obouvá 20-ti palcová kola s pneumatiky 245/35 vpředu a 295/30 vzadu, o přenos se postará 4,2 l vidlicový osmiválec přes šestistupňový automat s možnosti ručního řazení + / -. Eleganci potvrzuje černá barva a dvě dvojice výfuků v zádi. O interiéru nemá smysl ani psát, jak už je tradicí, vše je z nejkvalitnějších materiálů v kombinaci kůže s alcantarou.

zdroj: Maserati

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?