Nová vlajková loď Maseratti Quattroporte GT S si odbývá svou premiéru právě teď na Frankfurtském autosalonu. Sportovní sedan se objeví také v provedení kupé.
Vozy Maserati jsou proslulé svým luxusem v kombinaci se sportovním duchem a verze GT S to jen potvrzuje. Představte si, že jedete pohodlně se svými kolegy na služební cestu v luxusní limuzíně a přitom máte pod kapotou 400 koní, lehkým přišlápnutím plynu máte na tachometru 250 km/h a kolemjedoucí sportovní kupátka jen kroutí hlavou. Quattroporte nemá konkurenci pokud nepočítáme menši sedany typu Bmw M5, Audi RS6 nebo Mercedes třídy E AMG.
Pojďme se ale podívat na model GT S, který je oproti klasické verzi sníženo a přitvrzeno na podvozku, což se projevilo v ostřejších průjezdech zatáčky, vynikající trakčním schopnostem a minimálnímu naklánění napomáhá krom tužších tlumičů také odlehčené nápravy. O snadné zastavení se pak postarají brzdy od Bremba s novou technologií duálních kotoučů o průměru 360mm ze slitiny hliníku a litiny pro minimalizaci slábnutí při opakovaném brzdění.
GT S obouvá 20-ti palcová kola s pneumatiky 245/35 vpředu a 295/30 vzadu, o přenos se postará 4,2 l vidlicový osmiválec přes šestistupňový automat s možnosti ručního řazení + / -. Eleganci potvrzuje černá barva a dvě dvojice výfuků v zádi. O interiéru nemá smysl ani psát, jak už je tradicí, vše je z nejkvalitnějších materiálů v kombinaci kůže s alcantarou.
zdroj: Maserati
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.